رئیس بهزیستی رفسنجان:

افزایش کودک آزاری و سالمندآزاری ریشه در فقر دارد

  • شناسه خبر: 55044
افزایش کودک آزاری و سالمندآزاری ریشه در فقر دارد

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: بحث کودک‌آزاری و سالمندآزاری زیاد شده که بیشتر ریشه در فقر دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت: بحث کودک‌آزاری و سالمندآزاری زیاد شده که بیشتر ریشه در فقر دارد.

به گزارش روراستی، حسین تقوی‌رشیدی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ابراز داشت: آسیب‌های اجتماعی ریشه فردی و اجتماعی دارد و خیلی از این آسیب‌ها خود معلول هستند و برخورد قهری جوابگو نیست بنابراین باید فرهنگی و ریشه‌ای کار شود تا نتیجه بگیریم.

مهارت گفت‌وگو در خانواده تقویت شود

وی خانواده را سلول تشکیل‌دهنده اجتماع دانست که پیشگیری از آسیب‌ها را باید از درون آن آغاز کرد و گفت: اصل اساسی که باید در خانواده تقویت شود، بحث مهارت گفت‌وگو است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان بیان داشت: در خصوص مسائل اجتماعی باید فکر و ایده جدید ارائه شود،  تولید محتوا در این زمینه اهمیت دارد،  بهترین حالت این است که اعضای خانواده با هم و به صورت تأثیرگذار صحبت کنند.

محمود حیدری رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان جامعه هدف بهزیستی را قشر آسیب‌دیده‌ای عنوان کرد که بعضی از آن‌ها در معرض زیاد آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های اجتماعی در دو محله رفسنجان زیر نظر اورژانس اجتماعی فعالیت می‌کنند، افزود: بحث کودک‌آزاری و سالمندآزاری زیاد شده که بیشتر ریشه در فقر دارد برخی خانواده‌ها به دلیل فقر مالی نتوانستند فرزندشان را از لحاظ فرهنگی و اجتماعی درست پرورش دهند.

حیدری با بیان اینکه در هرمزآباد و لاهیجان طرح‌های اجتماع‌محور داریم، گفت: در بحث مسائل فرزندپروری مهارت زندگی و آموزش «نه» گفتن در مقابل آسیب‌های اجتماعی نزدیک به سه سال است که کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آسیب های اجتماعی بهزیستی رفسنجان فقر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :