معاون علوم پزشکی رفسنجن مطرح کرد:

رفسنجان نارنجی شد/مردم رعایت کنند به وضعیت زرد هم می رسیم

  • شناسه خبر: 57189
رفسنجان نارنجی شد/مردم رعایت کنند به وضعیت زرد هم می رسیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از کاهش موارد بستری قطعی کرونا و تغییر وضعیت رفسنجان از قرمز به نارنجی از نظر کرونا خبر داد. به گزارش روراستی، مجید فصیحی‌هرندی پیش از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی با اشاره به کلیات طرح محله‌محور و خانواده‌محور مدیریت و کنترل کووید ۱۹ […]

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از کاهش موارد بستری قطعی کرونا و تغییر وضعیت رفسنجان از قرمز به نارنجی از نظر کرونا خبر داد.

به گزارش روراستی، مجید فصیحی‌هرندی پیش از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی با اشاره به کلیات طرح محله‌محور و خانواده‌محور مدیریت و کنترل کووید ۱۹ اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب آن‌چه که معجزه‌وار مشکلات را حل کرده حضور و مشارکت مردم است.

فرماندار رفسنجان با قدردانی از اصناف در اجرای محدودیت‌ها ادامه داد: محدودیت‌ها را وضعیت شهرستان مشخص می‌کند اما اکنون که وضعیت از قرمز به نارنجی تغییر یافته باید مراقبت‌ها ادامه داشته باشد چراکه وضعیت نارنجی بسیار شکننده است و ممکن است دوباره به وضعیت قرمز برگردیم.

وی ادامه داد: پیشنهادی در خصوص اینکه اصناف به‌صورت داوطلبانه ساعت کاری خود را کاهش دهند تا از وضعیت نارنجی به زرد برسیم، ارائه خواهیم داد.

فصیحی‌هرندی خاطرنشان کرد: راه‌انداختن پویش مردمی حمایت از اصناف در خصوص اصنافی که واحدشان استیجاری است در این شرایط می‌تواند کمک بسزایی به این قشر داشته باشد.

ضمانت اجرایی طرح شهید سلیمانی همکاری مردم است

احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: زیرساخت طرح شهید سلیمانی هماهنگی و همکاری بین‌بخشی است و ضمانت اجرایی آن بستگی به همکاری مردم در شهر و روستاها دارد.

وی به هفت راهبرد طرح اشاره و ابراز داشت: از هفته آینده انجام تست‌های سریع خواهیم داشت و این موضوع به بیماریابی کمک بسزایی دارد، بیماریابی و قرنطینه خانگی یکی راهبردهای خوب این طرح است.

جمالی‌زاده عنوان کرد: شهر رفسنجان را برای اجرای طرح شهید سلیمانی به هشت منطقه تقسم کردیم و طرح تا زمانی که درگیر بیماری هستیم ادامه دارد و ضرورت دارد مردم همکاری کنند تا به وضعیت مناسب برسیم.

وی در ادامه به وضعیت شهرستان رفسنجان از نظر کرونا اشاره و ابراز داشت: یک ماه قبل رفسنجان در بین ۴۳ شهرستان بحرانی از نظر کرونا قرار داشت. بر اساس بستری‌های یک هفته گذشته امروز وارد وضعیت نارنجی شدیم، اگر یک ذره رعایت‌ها کم شود ممکن است هفته آینده دوباره به وضعیت قرمز برگردیم و محدودیت‌هایی داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه چهار هفته قبل آمار مثبت و مشکوک ۲۰۰ نفر در روز بود و الان کاهش پیدا کرده، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱۵ بیمار قطعی و مشکوک در بیمارستان داریم که ۷۹ مورد مثبت قطعی هستند و بستری‌ها سیر نزولی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم اگر می‌خواهند کسب و کارشان تعطیل نشود خودشان باید رعایت کنند همه چیز دست مردم است نگرانی ما از زمستان هم هست که پیک بیماری را داشته باشیم. برای اینکه ورودی بیمارستان‌ها را کم کنیم باید محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

محمد پساوند فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه اسم طرح مزین به شهید سلیمانی است، از نام شهید مدد می‌گیریم تا بتوانیم بر این بیماری فائق آییم.

وی بیان داشت: مسئولیت کمیته حمایت و قرنطینه خانگی بر عهده بسیج است و وظیفه اصلی این کمیته جذب کمک‌های مردمی، نهادها و سازمان‌هاست که کمک‌های جذب‌شده را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم.

پساوند خاطرنشان کرد: در کنار بسته‌های معیشتی بحث‌های فرهنگی معنوی و تأمین وسایل حفاظت فردی و تأمین خدمات مورد نیاز سلامت در خانه هم تیم حمایتی بسیج بر عهده دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفنسجان طرح شهید سلیمانی کرونا وضعیت قرمز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :