روراستی گزارش می دهد:

آغاز به کار دومین جشنواره ملی «سردار آسمانی» در رفسنجان+تصاویر

  • شناسه خبر: 57746
آغاز به کار دومین جشنواره ملی «سردار آسمانی» در رفسنجان+تصاویر

آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در بخش تئاتر خیابانی در رفسنجان برگزار شد.

آیین افتتاحیه دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در بخش تئاتر خیابانی در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روراستی، عصر امروز آیین افتتاح بخش تئاتر خیابانی دومین جشنواره ملی سردار آسمانی با حضور مسئولان استان و هیأت داوران از جمله پرویز فلاح‌پور، شکرخدا گودرزی و…و جمعی از خانواده شهدا و مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

حسین‌زاده معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان و میزبانی این جشنواره اظهار کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی اقشار مختلف جامعه سعی کردند ارادت خود را در قالب فعالیت‌های خود به سردار نشان دهند و اصحاب فرهنگ و هنر هم از زبان هنر برای به تصویرکشیدن رشادت‌ها، روحیات فردی و اجتماعی سردار به‌کار بردند تا در جامعه اثرگذار باشد.

ارسال بیش از ۱۰۰ اثر به جشنواره

وی بیان کرد: استقبال خیلی خوبی از دومین جشنوار انجام شده و بیش از ۱۰۰ اثر در حوزه‌های مختلف به جشنواره رسید. در حوزه آثار خیابانی ۷۵ اثر پذیرفته شد که ۶۵ اثر در حوزه صحنه‌ای و ۱۰ اثر در حوزه نمایشنامه بودند که در نهایت ۱۷ اثر خیابانی، ۱۰ اثر صحنه و ۱۰ نمایشنامه به مرحله نهایی راه یافتند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: رفسنجان به لحاظ اینکه ظرفیت قابل توجهی در بخش خیابانی جشنواره داشت میزبانی تئاتر خیابانی به رفسنجان رسید و شهرستان سیرجان برگزارکننده بخش صحنه‌ای دومین جشنواره سردار آسمانی‌ است که از فردا این بخش آغاز به‌کار می‌کند.

وی عنوان کرد: ۲۵۰ هنرمند در مجموعه آثار پذیرفته شده همراه و هماهنگ بودند و از نکات قابل توجه این جشنواره برگزارشدن در سه بخش است.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: بخش تئاتر سیار امروز کار خود را از مزار سردار سلیمانی آغاز کرده و فردا در روستای قنات‌ملک برنامه اجرا می‌شود.

شاه بیت کلام سردار سلیمانی «بصیرت» بود/حمایت مالی مس از جشنواره

حاج‌جعفری معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در تمام ابعاد شخصیت سردار سلیمانی زوایای ظریفی وجود داد که می‌تواند در زبان هنر بیان شود، افزود: برای رفسنجان مایه افتخار است که میزبانی دومین جشنواره سردار آسمانی است.

وی با اشاره به مکتب سردار سلیمانی بیان کرد: شاه‌بیت کلام سردار به بصیرت و شناخت ختم می‌شود.

روح‌الله ابولهادی مدیر روابط‌عمومی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین جشنواره سردار آسمانی در جمع خبرنگاران از حمایت مس از گروه‌های هنری تئاتر جشنواره یاد کرد و بیان داشت: روابط‌عمومی مس تلاش می‌کند هنرمندانی که از سراسر کشور در رفسنجان حضور دارند با خاطره خوشی این شهرستان را ترک کنند.

وی با ذکر این مطلب که برگزاری این جشنواره در فصل مناسب‌تری می‌توانست استقبال‌کننده بیشتری داشته و تأثیرگذارتر باشد، گفت: مس از هر گروه حمایت می‌کند و بخشی از هزینه میزبانی گروه‌های حاضر در شهرستان را پوشش می‌دهد.

ابولهادی متذکر شد: مجتمع مس سرچشمه علاوه بر حمایت‌های مالی از برگزاری این جشنواره، در اجرا نیز با این جشنواره همکاری دارد.

شایان ذکر است: ۱۷ نمایش خیابانی راه یافته به دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی از شنبه دهم دی ماه تا چهاردهم دی ماه هر روز عصر ساعت ۱۵ تا ۱۷ در هفت نوبت در محوطه روباز عمارت گلستان امین و شهرزاد به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر رفسنجان سردار سلیمانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :