ضرورت آبیاری سنگین درختان پسته جهت کاهش شوری خاک

  • شناسه خبر: 8390
ضرورت آبیاری سنگین درختان پسته جهت کاهش شوری خاک

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت : در اثر آبیاری درختان پسته در طول تابستان یک سری املاح در خاک می ماند و در زمستان به آبیاری سنگین نیاز است تا این املاح و شوری خاک کمتر شود و تأثیر منفی بر درختان و محصول نداشته باشد.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان گفت : در اثر آبیاری درختان پسته در طول تابستان یک سری املاح در خاک می ماند و در زمستان به آبیاری سنگین نیاز است تا این املاح و شوری خاک کمتر شود و تأثیر منفی بر درختان و محصول نداشته باشد. درخت پسته

به گزارش روراستی رضابمانی بر تغذیه خاک تأکید کرد و افزود : برداشت محصول باعث تخلیه عناصر خاک می شود لذا برای رشد درختان باید مواد غذایی خاک تأمین شوند و از آنجایی که مواد آلی در خاک کم هستند لذا این تغذیه بایستی به صورت کود دهی شیمیایی و حیوانی به ازای هر هکتار 30 تا 40 تن کود حیوانی، 200 کیلو گرم کود پتاسه، 200 کیلوگرم کود پتاسه و 400 کیلو گرم کود ازُته انجام شود. وی به کشاورزان توصیه کرد : که از واحدهای مجاز کود و سم تهیه کنید در بازار کودهای بسته بندی شکیل و زیبا و فاقد کیفیت وجود دارد که این، دقت کشاورزان را در بررسی برچسب فارسی حاوی اطلاعات شامل تاریخ انقضا و تاریخ تولید، نام کارخانه، نحوه استفاده و … را می طلبد. بمانی خاطرنشان کرد : کوددهی از اواخر پاییز تا دهم اسفند زمان مناسبی است.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :