فاجعه بزرگ زیست محیطی در رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 3003
فاجعه بزرگ زیست محیطی در رفسنجان + عکس

امروز ما دچار یک فاجعه بزرگ زیست محیطی به علت عدم مسئولیت پذیری بعضی از مسئولین هستیم، که اگر به موقع فکری به حال آن نشود دیگر به این سادگی قابل جبران نخواهد بود . به گزارش روراستی، محل دفن زباله ها در رفسنجان به بدترین شکل ممکن انتخاب شده زیرا در جهت بادهای موسمی […]

امروز ما دچار یک فاجعه بزرگ زیست محیطی به علت عدم مسئولیت پذیری بعضی از مسئولین هستیم، که اگر به موقع فکری به حال آن نشود دیگر به این سادگی قابل جبران نخواهد بود .

به گزارش روراستی، محل دفن زباله ها در رفسنجان به بدترین شکل ممکن انتخاب شده زیرا در جهت بادهای موسمی به طرف شهرستان،بهترین زمین شن زار منطقه، مسیرتغذیه آبهای زیر زمینی و در کنار رشته قناتهای آب قرار گرفته است.

اما با این همه روش دفن غیر استاندارد این زباله ها بیش ازپیش باعث نگرانی می باشد . زباله های عفونی که باید در عمق چهار متری دفن شوند و بر روی آنها آب وآهک ریخته شود در روی زمین رها و یک لایه خاک بر روی آنها ریخته اند که این هم به طور کامل انجام نشده است، و دیگر زباله ها وضعیت شان از این هم بد تر می باشد، در محل دفن زباله ها چند صد هکتار زمین از بین رفته و در بعضی از نقاط هم  زباله های عفونی در مسیر رودخانه دفن شده اند که بعد از جاری شدن آب رودخانه، آنها از زیر خاک بیرون آمده اند.

در آنجا شاهد به وجود آمدن تپه های مصنوعی هستیم که حیوانات در داخل آنها تونل های را به وجود آوردند که خود این صحنه هم جای بسی تامل را دارد .

اما با تمام این گیر و دادها کار آنها یک فایده هم داشته، زیرا آنجا به بهشت حیوانات به خصوص سگهای ولگرد تبدیل شده است، برای سگهای ولگرد باور این همه خوشبختی کمی سخت است و محال، اما انگار که در بهشت زندگی می کردند و بر روی تلی از زباله ها به ما لبخند می زدند .

P1010841

P1010822

P1010856

P1010835

P1010824

P1010855

P1010858

P1010861.0

P1010828.0

P1010807

برچسب ها:
رفسنجان روراستی زباله مسئولین
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    آدرس هم بنویسید که از این محیط دیدن فرماییم