تعرض به حریم رودخانه شور در شهر رفسنجان+عکس

  • شناسه خبر: 4147
تعرض به حریم رودخانه شور در شهر رفسنجان+عکس

رودخانۀ شور رودخانه ای  فصلی است که از ارتفاعات سرچشمه آغاز و از داخل شهرستان رفسنجان (اسدآباد) می گذرد و  بدون رعایت قانون در محدوده حریم این رودخانه ساخت و ساز انجام می گیرد. به گزارش روراستی، حریم  آن قسمت از اراضی اطراف رودخانه، مسیل، نهر طبیعی یا سنتی، مرداب و برکه‌های طبیعی است که […]

رودخانۀ شور رودخانه ای  فصلی است که از ارتفاعات سرچشمه آغاز و از داخل شهرستان رفسنجان (اسدآباد) می گذرد و  بدون رعایت قانون در محدوده حریم این رودخانه ساخت و ساز انجام می گیرد.

به گزارش روراستی، حریم  آن قسمت از اراضی اطراف رودخانه، مسیل، نهر طبیعی یا سنتی، مرداب و برکه‌های طبیعی است که بلافاصله پس از بستر قرار دارد و به عنوان حق ارتفاق برای کمال انتفاع و حفاظت کمی و کیفی آنها لازم است و طبق مقررات  آئین‌نامه توسط وزارت نیرو یا شرکت‌های آب منطقه‌ای تعیین می‌گردد.

در کنار رودخانه به تابلوی بر می خورید که از اهالی خواسته شده قبل از خرید اراضی مجاور رودخانه به امور منابع آب شهرستان برای تعین عرض بستر وحریم رودخانه اقدام نمایند، این در حالی است که آیین‌نامه بستر و حریم رودخانه هاکلیه مراجع تعیین کننده کاربری و صادر‌کننده پروانه استقرار فعالیت را مکلف کرده قبل از تعیین کاربری و یا صدور هرگونه مجوزی در حریم موضوع بند «خ» ماده 1 نسبت به کسب نظریه شرکت آب منطقه‌ای مربوطه در رابطه با کمال انتفاع و عدم ضرر برای موضوع مورد نظر اقدام نمایند.

نکته قابل توجه اینجاست که برخی از ادارات دولتی نیز بدون رعایت قانون و حریم رودخانه؛ که مسئولین امور آب شهرستان آن را 20 متر تعین کرده اند ساخت و ساز ویا گود برداری نموده اند .

P1040293

P1040294

P1040288

P1040281

P1040276

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان ، تعرض ، حریم رودخانه شور
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :