افزایش ظرفیت کنسانتره مس به ۲٫۵ میلیون تن

  • شناسه خبر: 57930
افزایش ظرفیت کنسانتره مس به ۲٫۵ میلیون تن

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با اجرای طرح های جدید میزان ظرفیت کنسانتره از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن به دو میلیون و ۵۰۰ هزارتن افزایش می‌یابد. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با اجرای طرح های جدید میزان ظرفیت کنسانتره از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن به دو میلیون و ۵۰۰ هزارتن افزایش می‌یابد.

به گزارش روراستی، اردشیر سعدمحمدی در حاشیه افتتاح پروژه‌های مس سرچشمه رفسنجان در مجتمع مس طی نشستی اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران امروز برنامه دارد، دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون یورو به علاوه ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید شروع کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران این میزان سرمایه‌گذاری را موجب درآمد ۲ میلیارد دلاری شرکت مس برای کشور و شرکت مس عنوان کرد و گفت: تا پنج سال آینده این ظرفیت را به ۴.۵ میلیارد دلار می‌رسانیم و رشد۲.۵ برابری برای شرکت مس اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: هدف دیگر شرکت ملی صنایع مس ایران در بحت نوآوری برای صنایع پایین‌دستی مس از نخبه‌های استان و کشور استفاده کند تا در صنایع هایتک طرح‌های جدیدی ایجاد کند.

سعدمحمدی افزود: با اجرای طرح های جدید میزان ظرفیت کنسانتره در کشور از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن به دو میلیون و ۵۰۰ هزارتن افزایش می‌یابد و استان‌های یزد‌،اردبیل، آذربایجان غربی و محدوده‌ای از سیستان و بلوچستان استان‌های جدید ما در آینده تولیدات مس هستند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت مس باتوجه به تقاضا در بازارهای جهانی برنامه‌ریزی کرده به میزان دو درصد از سهم فروش بین‌المللی دنیا را از آن ایران کند و ورود به بازار ترکیه عملیاتی شده، کیفیت مس ما در دنیا به ۵-۹ معروف است و مس با عیار ۹۹.۹۹۹ تولید می‌شود‌.
سعدمحمدی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتن تولید مس دنیاست، افزود: تولید مس ایران ۱.۱ درصد تولید دنیاست و به همین دلیل ارتقاء دوبرابری را در دستور کار داریم.

وی عنوان کرد : سال آینده سه کارخانه جدید کنسانتره در کرمان افتتاح خواهیم کرد؛ شامل درآلو، دره‌زار و معدن ۷۲ هزارتنی حاصل از سرباره‌های مس است.

سعدمحمدی در ادامه افزود: روش ipcc برای اولین‌بار در معدن سرچشمه اجرا می‌شود که سیستم انتقال بار کاملا مکانیزه شکل می‌دهد از نظر ایمنی انتقال پیوسته بار صورت می‌گیرد که معادن بزرگ دنیا از این سیستم استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ۴۰ دستگاه تراک جدید ۱۳۶ تنی بار برای تجهیز ناوگان سرچشمه خریداری شده، مس سرچشمه هفتادو چهارمین معدن بزرگ دنیاست که تا چهار سال آینده به رده بیست و هشتم می‌رسانیم.

سعدمحمدی ادامه داد: به‌دنبال این هستیم تراک‌های ۲۴۰ تنی برای اولین‌بار در ایران را در سرچشمه راه‌اندازی کنیم تا هزینه‌های بارگیری و حمل و نقل را پایین بیاوریم.

سعدمحمدی بیان کرد: تا امروز۲۲۰ هزارتن تولید کاتد ما بوده که تا پایان سال به ۲۸۰ هزارتن می‌رسیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد جلو هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث سه ورزشگاه در استان کرمان اشاره کرد و ایجاد ۷۰ زمین چمن مصنوعی را ذکر کرد و گفت: این ها در قبال مسئولیت های اجتماعی مس بوده و این حمایت ها ادامه دارد.

سعدمحمدی به پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه اشاره و ابراز کرد: پالایشگاه جدید ظرفیت ۱۰۰ هزار تنی داردکه قابل ارتقاء به ۲۰۰هزارتن است. ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است که قابلیت مستقل شدن به عنوان یک شرکت را پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
سعدمحمدی کنسانتره مدیرعامل شرکت ملی مس مس سرچشمه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :