قرض گرفتن میلیاردی مس زیر ذره بین!

  • شناسه خبر: 1129
قرض گرفتن میلیاردی مس زیر ذره بین!

به گزارش روراستی ،نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:در تاریخ این شرکت استقراض مفهوم نداشته است اما هم اکنون می بینیم که این شرکت میلیاردها تومان قرض می گیرد، از این رو مجلس باید طی تشکیل جلسات ویژه ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت آینده این شرکت را تعیین تکلیف کند. محمدرضا پورابراهیمی در نشست […]

به گزارش روراستی ،نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:در تاریخ این شرکت استقراض مفهوم نداشته است اما هم اکنون می بینیم که این شرکت میلیاردها تومان قرض می گیرد، از این رو مجلس باید طی تشکیل جلسات ویژه ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت آینده این شرکت را تعیین تکلیف کند. پورابراهیمی
محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریعتر مشکل فعال نشدن معادن استان کرمان که تحت نظارت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است را حل و فصل کند، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر بدعتی از سوی این شرکت در حوزه سرمایه گذاری معادن در تمام کشور ایجاد شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در جای جای استان کرمان به ویژه راور وضعیت معادن زغال سنگ را تعیین تکلیف نمی کنند از این رو حبس اموال و دارایی در حوزه معادن جفای بزرگ این شرکت به مردم کرمان است.

وی با بیان اینکه بیکاری و اعتیاد در منطقه شرایط وخیمی را ایجاد کرده است، افزود: به طور حتم در روزهای پایانی دولت وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای آینده شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصمیم مناسبی اتخاذ کرده و باید برای مدیریت این شرکت تعیین تکلیف کند.

پورابراهیمی با اشاره به بروز سیل در شرق کرمان در چندماه پیش تصریح کرد: بعد از بروز این حادثه جاده اصلی نهبندان به علت تخریب مسدود شد اما متاسفانه شاهدیم که از آن زمان تاکنون هیچ سازمان و وزارتخانه ای به ویژه ستاد حوادث غیرمترقبه و وزارت راه و شهرسازی برای ترمیم و ساخت این جاده تلاش و برنامه ریزی نکرده اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از وضعیت کنونی شرکت ملی مس گفت: متاسفانه این شرکت با گردش عظیم مالی امروز جزو رهاترین شرکت های اقتصادی است و اعضای هیات مدیره آن به کارمندان مدیرعامل تبدیل شده اند. از طرف دیگر حدود ۴ ماه است که طرح تحقیق و تفحص از این شرکت را دنبال می کنم اما تاکنون این موضوع به جایی نرسیده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه به طور حتم شرکت ملی مس بعد از پایان یافتن دولت دهم به یکی از بدهکارترین شرکت های اقتصادی تبدیل خواهد شد، یادآور شد: در تاریخ این شرکت استقراض مفهوم نداشته است اما هم اکنون می بینیم که این شرکت میلیاردها تومان قرض می گیرد، از این رو مجلس باید با تشکیل جلسات ویژه ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت آینده این شرکت را تعیین تکلیف کند.

منبع ،هلیل

برچسب ها:
روراستی ، رفسنجان، مس ، سرچشمه ، پورابراهیمی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :