مصاحبه با یکی از بسیجیان پیشکسوت

  • شناسه خبر: 1575
مصاحبه با یکی از بسیجیان پیشکسوت

در شهریور سال پبجاه و نه که صدام و صدامیان به کشور ما حمله کرده و جنگ را به ما تحمیل کردند مردانی مرد وارد میادین نبرد شدند تا به تمام جهانیان و استکبار بفهمانند که این خته پر از شیر مردانی است که مرگ در پیش آنان حقیر است؛ گامهای آنان استوار و عظمی […]

در شهریور سال پبجاه و نه که صدام و صدامیان به کشور ما حمله کرده و جنگ را به ما تحمیل کردند مردانی مرد وارد میادین نبرد شدند تا به تمام جهانیان و استکبار بفهمانند که این خته پر از شیر مردانی است که مرگ در پیش آنان حقیر است؛ گامهای آنان استوار و عظمی جزم برای دفاع از اسلام  و ناموس و وطن خود دارند، و این جنگ نه تنها کمر ما را نشکست بلکه آن چنان این کشور را آب دیده کرد که دیگر جرات در گیری با ما را نداشته باشند.« عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»

روراستی :  مصاحبه ما با یکی از شیرمردان این مرزو بوم بسیجی دلاور آقای محمود نصرالهی برادر شهید از خانواده ای انقلابی و ولایی است،ایشان متولد1328صادره از شهرستان رفسنجان می باشد.

1- شما از چه تاریخی وارد بسیج و جبهه شدید؟ من از اول انقلاب وارد کمیته وسپس در اولین پایگاهی که در مسجد امام تشکیل شد در بسیج شرکت داشتم و در سال 59 وارد جبهه در منطقه کردستان شدم سپس  در سال 65در عملیات کربلای یک در مهران از ناحیه دست پس از انهدام یک عدد تانک مجروح شده  و به بیماستان منتقل گردیدم و دیگر لیاقت حظور در جبهه را پیدا نکردم تا که جنگ به پایان رسید .

2- محیط جبهه و بچه ها در آن زمان چگونه بودند ؟ محیط جبهه یک محیط کاملا معنوی بود که زبان من از توسیف آن عاجز است، و آن محیط را روحیه و عملکرد همان بچه ها بود که رقم می زد،  بچه هایی که با اولین برخورد با آنها جذبشان می شدی و دیگر نمی توانستی از آنها وآن محیط دل بکنی،  بچه هایی که با تمام وجود گوش به فرمان امام خود داده  و جانشان را برای اهداف والایشان کف دست گرفته و به جبهه می شتافتند ، بچه هایی که از خود گذشتند تا به خدا رسیدند .

3- آیا در حال حاظر این روحیه را دراین جوانان می بینید ؟ البته امروز موقیت زمانی و مکانی فرق دارد و باید در شرایط خاص ببینیم که چگونه این بچه ها مجدد حماسه ها می آفرینند، همین طور که شاهد حماسه های آنان در علم و فن آوری هستیم ، به نظر من این بچه ها هم همان های هستند که آنها بودند، اما مشکل از ماست که نمی توانیم آن گونه که بایدو شاید این جوانان را جذب کنیم .

4- آیا از رفتن به جبهه و بسیج پشیمان هستید ؟ من از سال 42 در مسجد امام رفسنجان با محوریت حاج شیخ عباس پور محمدی وارد حرکتهای انقلابی شدم و تا بحال این راه را ادامه داده و همیشه به آن افتخار کرده و می کنم ، خدا را شاهد می گیرم که لحظه ای از این کار احساس پشیمانی نکرده و نخواهم کرد .

در آخر اگر پیشنهادی دارید بفرماید. از همه جوانان می خواهم که پیرو خط ولایت باشند تا اینکه به مملکت آسیبی نرسد ، و یک پیشنهاد برای صدا و سیما دارم که یک شبکه مستند در مورد دفاع مقدس داشته باشند؛  و همچنین مسئولین پیشکسوتان دفاع مقدس را فراموش نکند چرا که آنان یادگاران آن دوران می باشند.

 

 

برچسب ها:
روراستی رفسنجان ، مصاحبه ، گزارش،دفاع مقدس ،
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :