جامعه در زمینه اعتیاد دچار کلی‌گویی شده است

  • شناسه خبر: 2699
جامعه در زمینه اعتیاد دچار کلی‌گویی شده است

به گزارش روراستی از سنندج، احمد امانی بعد از ظهر امروز در همایش بررسی و نقد اقدامات کاهش و تقاضای مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در دانشگاه کردستان اظهار کرد: در کمتر کشوری در دنیا همچون ایران اسلامی به بحث مبارزه و مقابله با مواد مخدر پرداخته شده است. وی با بیان اینکه اقدامات و کارهای […]

به گزارش روراستی از سنندج، احمد امانی بعد از ظهر امروز در همایش بررسی و نقد اقدامات کاهش و تقاضای مواد مخدر و روان‌گردان‌ها در دانشگاه کردستان اظهار کرد: در کمتر کشوری در دنیا همچون ایران اسلامی به بحث مبارزه و مقابله با مواد مخدر پرداخته شده است.اعتیاد

وی با بیان اینکه اقدامات و کارهای زیادی در خصوص آموزش و آگاه‌سازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد در کشور برگزار شده است، گفت: اما سئوال اصلی اینجاست که این آموزش‌ و آگاه‌سازی‌ها تاکنون به رفتار تبدیل نشده است.

وی با طرح این سئوال که حلقه مفقودی تبدیل نشدن این دانش‌ها به نگرش کجاست، تصریح کرد: آموزش‌ها و برنامه‌های ارائه شده در این حوزه با توجه به نیاز جامعه هدف باید تعریف شود تا منتج به نتیجه شود.

به گفته مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان، ارائه آموزش‌های پیشگیرانه با توجه به نقش و تاثیر آن باید از سن کودکی و خردسالی آغاز شود که متاسفانه در این حوزه در سطح استان توفیق چندانی نداریم.

امانی با بیان اینکه از دیدگاه کارشناسان در گذشته خانواده ناامن، جامعه ناامن را به دنبال دارد، گفت: امروزه با توجه به شرایط باید گفت که رحم، ناامن، خانواده ناامن و جامعه‌ای ناامن را داریم تجربه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه بر روی ساختار هیجانی افراد به عنوان آبستن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کار نشده است و امروز هیچ مکانی در سیستم آموزشی ما برای پرورش هوش هیجانی وجود ندارد.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان با بیان اینکه بر روی مهارت‌های هیجانی در ابعاد مختلف متاسفانه کار نشده است، گفت: پرورش نکردن این مهارت‌ها ما را به سمت بحران سوق می‌دهد.

امانی از مقطع پیش‌دبستانی دروازه طلایی ارائه و دریافت آموزش‌های مختلف نام برد و بیان داشت: ارائه نشدن آموزش‌های لازم به ویژه در بحث افزایش مهارت‌های زندگی لطمات جبران ناپذیری را در آینده به پیکر جامعه وارد می‌کند.

به گفته وی، نداشن مهارت زندگی و توان نه گفتن که در مهدکودک‌ها، مدارس و خانواده‌ها باید از کودکی به کودکان آموخته شود عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه امروز است.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان افزود: تحقیقات و پژوهش‌های روانشاسی عامل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات انسان‌ها در سن بزرگ‌ سالی زخم‌ها و اغده‌های دوران کودکی است که به این شکل سرباز می‌کنند.

امانی با بیان اینکه براساس آمار در حال حاضر 2 میلیون معتاد در سطح کشور وجود دارد که باید برای درمان آنها چاره‌اندیشی لازم صورت پذیرد، گفت: برنامه‌ریزی برای پیشگیری از معتاد شدن حتی یک نفر از 70 چند میلیون نفر باقیمانده در کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزایش هیجان و شادی در جامعه را یکی از راه‌های جلوگیری از افزایش معتادین در کشور عنوان کرد و گفت: باید با ارائه راهکارهای عملی با توجه به سیاست‌های حاکم بر کشور در راستای ارتقاء هیجان وشادی عمومی در جامعه تلاش کرد.

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان با بیان اینکه بحث مواد مخدر و اعتیاد به شکل یک سیل ورود پیدا کرده است، گفت: باید با ارائه آموزش‌های لازم افراد را به شناگران قابلی برای نجات از این سیل تبدیل کرد.

وی توجه به مهارت فرزندپروری در خانواده‌ها را یکی از راه حل‌های مقابله با پدیده شوم اعتیاد نام برد و گفت: باید در مراکز ترک اعتیاد نیز شکاف کمی را که بین نصیحت درمانی و روان درمانی وجود دارد افزایش داد.

امانی در پایان تصریح کرد: ‌نباید اجازه داد به خاطر نیروهای غیرمتخصص و آموزش دیده جلسات روان درمانی که نقش مهمی در بازگشت معتادان به زندگی پاک دارد به نصیحت درمانی تبدیل شود.

برچسب ها:
اعتیاد راه کار رفسنجان روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :