ثبت‌نام ۱۲۲۸ نفر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا رفسنجان

  • شناسه خبر: 32326
ثبت‌نام ۱۲۲۸ نفر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: یک هزار و ۲۲۸ نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان رفسنجان ثبت‌نام کردند.

فرماندار رفسنجان گفت: یک هزار و ۲۲۸ نفر برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان رفسنجان ثبت‌نام کردند.

به گزارش “روراستی” ملانوری طی نشست خبری پیرامون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری با اشاره به ثبت‌نام یک‌ هزار و ۲۲۸ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و شهری رفسنجان عنوان کرد: ۱۹۳ نفر داوطلب شهری و یک‌ هزار و ۳۵ نفر در حوزه روستاها ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: از کل آمار اعلام‌شده ۸۴ نفر زن و یک‌ هزار و ۱۴۴ نفر مرد هستند که از مجموع زنان ۲۲ نفر برای شورای شهر و ۶۲ نفر برای روستاها نام‌نویسی کردند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: ۱۷۱ نفر مرد برای شورای اسلامی شهر و ۹۷۳ نفر برای شوراهای اسلامی روستاها نام‌نویسی کردند.

وی با بیان اینکه از بین کل آمار ۱۹۳ نفر داوطلب برای شهرها ثبت‌نام کردند، ۲۷ کرسی نیاز است، افزود: برای رفسنجان ۱۰۷ نفر، کشکوئیه ۲۸ نفر، سرچشمه ۳۳ نفر، صفائیه ۱۷ نفر و بهرمان ۸ نفر ثبت‌نام کردند.

این مسؤول در ادامه به تفکیک آمار داوطلبان شوراهای بخش‌ها پرداخت و عنوان کرد: در بخش مرکزی ۹۴ روستا شرایط برگزاری انتخابات دارند که ۶۶۲ نفر ثبت‌نام کردند و در این بخش ۳۲۴ برای نشستن بر کرسی شوراها نیاز است.

ملانوری ابراز داشت: در بخش کشکوئیه ۲۴ روستا دارای شرایط انتخابات هستند و ۱۵۸ نفر شرکت کردند که ۷۶ نفر نیاز است.

وی اضافه کرد: در بخش نوق ۱۰ روستا شرایط شورای اسلامی را دارد که ۶۹ نفر ثبت‌نام کردند و ۳۲ کرسی داریم، همچنین در بخش فردوس ۲۴ روستا دارای شرایط انتخابات است که ۱۴۶ نفر ثبت‌نام کردند و ۷۶ کرسی برای نشستن اعضای شورا وجود دارد.

فرماندار رفسنجان به مدارک تحصیلی ثبت‌‌نام شدگان اشاره کرد و اظهار داشت: ۵۱۳ نفر زیر دیپلم، ۲۹۶ نفر دیپلم، ۷۷ نفر فوق‌دیپلم، ۲۶۰ نفر لیسانس، ۶۸ نفر فوق‌لیسانس، شش نفر دکترا و هشت نفر مدرک حوزوی دارند.

وی همچنین تفکیک سنی ثبت‌نام شده‌ها را نیز به ترتیب ۱۱۴ نفر زیر ۳۰ سال، ۸۱۹ نفر بین ۳۰ تا ۵۰ سال، ۲۷۹ نفر بین ۵۰ تا ۷۰ سال و ۱۶ نفر ۷۰ سال به بالا اعلام کرد.

ملانوری ۸۹۸ نفر را فاقد سابقه عضویت در شوراها و ۳۳۰ نفر را دارای سابقه عضویت در دوره‌های قبلی شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد که حدود ۲۶ درصد می‌شود.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، ثبت نام، شوراها
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :