دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کالیاری ایتالیا

  • شناسه خبر: 3303
دوره آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کالیاری ایتالیا

دوره آموزشی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کالیاری ایتالیا با استقبال دانشجویان و اساتید آغاز شد. به گزارش روراستی، این دوره آموزشی با همکاری بخش علوم اجتماعی دانشگاه کالیاری پیشتر بصورت آزمایشی برگزار شده بود و اکنون بطور رسمی در برنامه آموزشی این دانشگاه گنجانده شده است. ˈقربانعلی پورمرجانˈ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی […]

دوره آموزشی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کالیاری ایتالیا با استقبال دانشجویان و اساتید آغاز شد.

به گزارش روراستی، این دوره آموزشی با همکاری بخش علوم اجتماعی دانشگاه کالیاری پیشتر بصورت آزمایشی برگزار شده بود و اکنون بطور رسمی در برنامه آموزشی این دانشگاه گنجانده شده است.

ˈقربانعلی پورمرجانˈ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به رشته های اسلام شناسی و تاریخ اسلام در این دانشگاه نیاز به دوره آموزش زبان فارسی بود تا دانشجویان بتوانند به منابع اسلام شیعی به صورت مستقیم دسترسی داشته باشند.

وی افزود: در طول برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جزیره ˈساردنیا ˈ در غرب ایتالیا ملاقات هایی با مسوولان دانشگاه کالیاری انجام شد و این دانشگاه برای تحقق یافتن این نیار، از رایزنی فرهنگی تقاضای کمک کرد.

پورمرجان توضیح داد: بر اساس این توافق دوره آموزش زبان فارسی ابتدا به صورت آزمایشی از آذر ماه گذشته در ترم اول گنجانده شد و شش واحد انتخابی برای آن در نظر گرفته شد. دانشجویان با گذراندن یک دوره 50 ساعته، به آموزش الفبا پرداخته و دوره مقدماتی را به ترتیب طی 22 ساعت و 28 ساعت می گذرانند.

ˈبیانکا ماریا فیلیپینیˈ استاد زبان فارسی دانشگاه شهر ˈویتربوˈ به همت رایزنی ایران در ایتالیا اکنون در خصوص دوره مقدماتی این دانشگاه همکاری می کند. پیش از وی اساتید زبان عربی این دانشگاه در خصوص آموزش الفبا و کلمه سازی، اقدام به آموزش دانشجویان کردند و استاد یادشده از پنجشنبه گذشته آموزش مقدماتی دانشجویان را در قالب 28 ساعت به طور رسمی آغاز کرد.

دانشگاه کالیاری در محل استان ساردنیا و در جزیره ای به همین نام قرار گرفته که به صورت یک استان خودمختار اداره می شود.

دوره های آموزش زبان و ادبیات فارسی در برخی دیگر از دانشگاه های ایتالیایی از جمله دانشگاه شرق شناسی ناپل، دانشگاه ˈکا فوسکاریˈ در ونیز و دانشگاه ˈساپیئنتزاˈ در رم و دانشگاه ˈبولونیاˈ تدریس می شود.

 

منبع:ایرنا

برچسب ها:
ایبیات فارسی ایتالیا رفسنجان روراستی کالیاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :