بیش از ۹۰ درصد متکدیان غیربومی هستند/ شناسایی ۳ متکدی مبتلا به ایدز

  • شناسه خبر: 33842
بیش از ۹۰ درصد متکدیان غیربومی هستند/ شناسایی ۳ متکدی مبتلا به ایدز

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد متکدیان در این شهرستان غیربومی شهرستان هستند، گفت: سه نفر از ۱۶۰ متکدی دستگیرشده بیماری ایدز دارند.

 فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد متکدیان در این شهرستان غیربومی شهرستان هستند، گفت: سه نفر از ۱۶۰ متکدی دستگیرشده بیماری ایدز دارند.

به گزارش” روراستی” ملانوری در حاشیه بازدید از طرح جمع‌آوری متکدیان در این شهرستان که از ۱۲ تیر ماه جاری آغاز شده است، اظهار داشت: ۱۶۰ نفر متکدی تاکنون شناسایی و دستگیر شدند که ۹۰ درصد آنها غیربومی و از شهرستان‌های  بندرعباس و زاهدان، زابل و برخی شهرستان‌های استان کرمان و… هستند.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه متکدیان اتباع بیگانه هم جمع‌آوری و طرد شدند، عنوان کرد: ۹۸ درصد گدایانی که تاکنون جمع‌آوری کردیم معتادند و دو درصد از آنها اعتیاد ندارند که در بین معتادان هم سه نفر HIV مثبت دارند.

ملانوری با بیان اینکه اتباع بیگانه غیرمجاز به ویژه متکدیان طرد می‌شوند و کار کودکان اتباع در خیابان‌ها نیز ممنوع است، خاطرنشان کرد: با طرح ساماندهی متکدیان خیلی از آسیب‌ها را می‌توان شناسایی کرد و در رفع آنها اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه از یک هفته پیش طرح جمع‌آوری متکدیان آغاز شده است، افزود: با همکاری کمیته امداد، شهرداری،  نیروی انتظامی، خیریه کوثر، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و…طرح اجرا می‌شود که مشخصات این افراد ثبت و تفکیک می‌شود.

ملانوری تاکید کرد: مردم باید آگاه باشند و کمک‌های خود را به کمیته امداد و بهزیستی تحویل دهند تا دیگر شاهد گدایی در شهر نباشیم.

وی با اشاره به دستگیری یک زن شیاد که اهل آذربایجان شرقی بوده و روزی ۲ میلیون تومان به اسم بچه سرطانی از خیران و دیگر مردم جمع‌آوری می‌کرد اشاره و ابراز کرذ: این زن HIV مثبت نیز داشت و به دروغ شیادی می‌کرد و هیچ فرزندی هم نداشت که سرانجام در دام پلیس گرفتار شد.

فرماندار رفسنجان متذکر شد: عزم خود را جزم کردیم تا شش ماه آینده شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کنیم.

 

 

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، متکدیان، ایدز
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :