افتتاح طرح های عمرانی رفسنجان با حضور وزیر علوم

  • شناسه خبر: 3527
افتتاح طرح های عمرانی رفسنجان با حضور وزیر علوم

به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی  و با حضور وزیر علوم تحقیقات و فن آوری 13 طرح عمرانی در دانشگاه ولیعصر رفسنجان افتتاح شد. رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در گفت و گو باخبرنگار “روراستی” گفت : 13 طرح عمرانی این دانشگاه با اعتبار 138 میلیارد ریال با مشارکت خیرین در قالب 24 هزار متر مربع […]

به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی  و با حضور وزیر علوم تحقیقات و فن آوری 13 طرح عمرانی در دانشگاه ولیعصر رفسنجان افتتاح شد.
رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان در گفت و گو باخبرنگار “روراستی” گفت : 13 طرح عمرانی این دانشگاه با اعتبار 138 میلیارد ریال با مشارکت خیرین در قالب 24 هزار متر مربع فضای آموزشی احداث گردیده است.
رضارنجبرکریمی افزود : مجتمع علمی و فرهنگی شهدای گمنام با مساحت 2200 متر مربع زیربنا با گنجایش 1500 نفر ساخته شده که  50 درصد از مبلغ 6 میلیارد ریال هزینه بکار رفته توسط خیرین جذب شده است.
وی به کتابخانه مرکزی اشاره کرد و گفت : این پروژه با مساحت 6 هزار و 450 متر مربع که دارای دو مخزن کتابهای مرجع و کتابهای خارجی است .
رنجبر کریمی هزینه ساخت این کتابخانه را 25 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اعلام کرد.
وی بیان کرد : برای قسمت اول فاز دوم دانشکده علوم پایه در مساحت 2560متر مربع نیز 15 میلیارد ریال اعتبار از سوی خیرین و دولت به کار رفته است.
رنجبر کریمی با اشاره به اینکه 48 رشته در این دانشکده تدریس می شود افزود : دانشجویان در رشته هایی از جمله  ریاضی ، کشاورزی ، شیمی و خاکشناسی ، گیاهپزشکی و حشره شناسی ، فیزیک تحصیل می کنند.
وی خاطرنشان کرد : خانه فرهنگ در زمینی به مساحت هزار متر مربع در سه طبقه احداث شده و تا کنون یک و نیم میلیارد ریال هزینه بکار برده است و شامل کانونهای شعر و ادب ، عترت ، حدیث و تفسیر و امور معاونت فرهنگی است .
وی افزود : خابگاههای دخترانه ( امین ، خوشبختی ، صبوری و شماره 3 و 4 ) در زمینی به مساحت هزار متر مربع با اعتبار 5 میلیارد ریال ساخته شده است.
دکتر رنجبر کریمی اظهار داشت : پیشخوان مطبوعات از نظر استراتژیک برای دانشگاه موثر است و حالت کافی شاپ فرهنگی دارد که در مساحت 150 متر مربع با اعتبار 700 میلیون ریال احداث شده است.
وی به احداث سه بوستان در دانشگاه اشاره کرد و گفت : به دلیل اقلیم گرم و خشک برای تثبیت بیابان این منطقه بیش از 15 هزار متر مربع را در بوستان سازی کرده ایم که ده میلیارد ریال هزینه به کار رفته است.
وی به تامین دو مخزن آب آشامیدنی به گنجایش مجموع هزار متر مربع برای دانشجویان دانشگاه ولیعصر اشاره کرد و افزود : دو مخزن آب کشاورزی نیز به ظرفیتهای 600 و 4500 متر مکعب با اعتبار 2 میلیارد ریال  با دیوار سازی و نرده کشی شده است و برای تحقیقات و پروژه های کشاورزی دانشگاه کاربرد دارد.
وی خاطر نشان کرد : فاز سه دانشکده علوم پایه نیز شامل دانشکده ادبیات ومدیریت و  و پروژه سلف سرویس نیز در حال راه اندازی است که برای احداث این مجموعه 30 میلیارد ریال هزینه پیش بینی شده است.

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :