تقابل جنگنده‌های انگلیسی با یک بالگرد روسی بر فراز دریای بالتیک

  • شناسه خبر: 5104
تقابل جنگنده‌های انگلیسی با یک بالگرد روسی بر فراز دریای بالتیک

به گزارش روراستی، برای اولین بار از آغاز بحران اوکراین و اعزام جنگنده‌های انگلیسی به کشورهای منطقه «بالتیک»، سه فروند جنگنده «تایفون» نیروی هوایی انگلیس برای تقابل با یک بالگرد روس، بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآمدند. بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس، این جنگنده‌ها پس از شناسایی یک پرنده ناشناس در نزدیکی مرزهای […]

به گزارش روراستی، برای اولین بار از آغاز بحران اوکراین و اعزام جنگنده‌های انگلیسی به کشورهای منطقه «بالتیک»، سه فروند جنگنده «تایفون» نیروی هوایی انگلیس برای تقابل با یک بالگرد روس، بر فراز دریای بالتیک به پرواز درآمدند.

جنگنده

بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس، این جنگنده‌ها پس از شناسایی یک پرنده ناشناس در نزدیکی مرزهای «لتونی»، به سمت آن به پرواز درآمده‌اند.

روزنامه «دیلی‌تلگراف» گزارش داده است که این پرنده ناشناس، به احتمال فراوان یک بالگرد مدل «کا-27» روسیه بوده که از عرشه ناوهای این کشور بر فراز آب‌های بین‌المللی بالتیک به پرواز درآمده بوده، اما از ارسال علائم شناسایی خودداری کرده است.

بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس، جنگنده‌های این کشور پس از پرواز به سمت محل مورد نظر، یک بالگرد روس را مشاهده کرده‌اند که بر عرشه یک ناو کلاس «استرگوچی» (steregushchy) فرود آمده است. لندن این تقابل را «دوستانه» توصیف کرده است.

از دو هفته قبل و در پی تشدید تنش میان روسیه و کشورهای غربی، چندین عضو ناتو از جمله انگلیس و فرانسه، جنگنده‌هایی را به کشورهای منطقه بالتیک اعزام کرده‌اند. هدف از اعزام این جنگنده‌ها، حراست از این منطقه در برابر تهدیدات خارجی اعلام شده است. سه کشور «لتونی»، «لیتوانی» و «استونی» کشورهای منطقه بالتیک هستند که همگی آن‌ها عضو ناتو هستند و در صورت مداخله روسیه کشورهای عضو مجبور به مداخله خواهند بود.

منبع خبر : فارس

برچسب ها:
بالگرد،جنگنده رفسنجان روراستی روسیه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :