روراستی گزارش می دهد:

۶ طرح بهداشتی درمانی در رفسنجان افتتاح و بهره برداری شد+تصاویر

  • شناسه خبر: 58490
۶ طرح بهداشتی درمانی در رفسنجان افتتاح و بهره برداری شد+تصاویر

در نهمین روز دهه مبارک فجر۶ طرح بهداشتی درمانی در رفسنجان به افتتاح و بهره‌برداری شد.

در نهمین روز دهه مبارک فجر۶ طرح بهداشتی درمانی در رفسنجان به افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش روراستی، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، مرکز جامع خدمات سلامت سردار سلیمانی، مهدی آباد واحد افتتاح شد.

احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حاشیه افتتاح مرکز جامع سلامت سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: سال ۹۴ مجوزهای این مرکز اخذ شد و تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارت بهداشت، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی به امضا رسید و با کمک شورا و خیران روستا و اعتبارات استانداری و دانشگاه احداث شد.

وی عنوان کرد: این مرکز ۴۰۰ متر مربع زیربنا دارد و ۹ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آن به‌‌کار رفته که ۱۴۰ میلیون خودیاری مابقی اعتبارات دانشگاه و استانداری بوده است.

۵۲۰۰جمالی‌زاده ادامه داد: جمعیت زیرپوشش این مرکز ۵ هزار و ۲۰۰ نفر است که بیش از ۴ هزار نفر اهلی مهدی‌آباد و مابقی اهالی روستای همجوار فتح آباد هستند‌.

وی با اشاره به اینکه قبلا اهالی باید به شهر مراجعه می‌کردند و در مرکز شماره ۵ شهری خدمات می‌گرفتند، خاطرنشان کرد:  خدمات اولیه بهداشتی شامل مراقبت‌های گروه‌های سنی، واکسیناسیون بیماری‌ها، بهداشت محیط، ویزیت و خدمت پرستاری در این مرکز ارائه می‌شود.

در ادامه خانه بهداشت خیرساز امام رضا (ع) روستای احمدآباد رضوی توسط خیریه مرحوم اصغر دهقان‌رحیمی و همسر افتتاح شد.

جمالی‌زاده با تبریک ایام‌الله دهه فجر و قدردانی از خانواده خیر عنوان کرد: خانه بهداشت احمدآباد رضوی حدود سه تا چهار سال قبل مجوز راه‌انداری آن گرفته شد و تحت پوشش مرکز جامع خدمات سلامت اسلام‌آباد است.

وی ادامه داد: سال گذشته فرزند خیر به مرکز بهداشت مراجعه کردند و اظهار داشت که مرحوم ابوی برای کار خیر وصیت کرده است که ما پیشنهاد دادیم این منطقه نیاز به خانه بهداشت دارد که استقبال شد و کار ساخت آن از اواخر سال گذشته شروع شد و امرورز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به مشخصات طرح افزود: ۱۵۶ متر مربع زیربنا دارد و  ۴۵۰ میلیون تومان هزینه تکمیل این خانه را خانواده دهقان‌رحیمی پرداخت کردند و حصارکشی و محوطه‌سازی آن قرار است با کمک مجموعه آستان قدس رضوی انجام شود.

مرکز منتخب شماره ۲ تشخیص بیماری‌های تنفسی کروناویروس در خیابان بنفشه افتتاح شد، جمالی‌زاده طی توضیحاتی گفت: علاوه بر مرکز کریم‌آباد که سال گذشته راه‌اندازی شد، لازم بود در مرکز شهر هم یک مرکز برای مراجعه افرادی که علائم بیماری کرونا دارند، فراهم شود که در طول یک سال گذشته این مجموعه را پیگیری کردیم که راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز صبح و بعداز ظهر فعال است و نمونه‌گیری رایگان کرونا انجام می‌شود و تا زمانی که بیماری کووید ۱۹ وجود دارد این مرکز با یک نفر پزشک و دو نفر مراقب سلامت یک نفر نمونه‌گیر فعال خواهد بود.

علی‌اسماعیلی‌ندیمی هم در حاشیه این افتتاحیه گفت: اسماعیلی بعد از ریشه‌کن شدن کرونا این مجموعه مرکز بهداشتی درمانی و تسهیلات زایمانی خواهد شد و الان به‌طور موقت با توجه به شرایط بیماری در خصوص کووید استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: نظام سلامت و بهداشتی کشورمان قدرتمند است و برای سلامت مردم کار می‌کند.

پروژه اورژانس بیمارستان مرادی هم در مساحت۳۲۰ متر مربع شامل فاز اول توسعه اورژانس ۱۵۰متر مربع و بازسازی اورژانس قبلی به متراژ ۲۱۰ متر مربع و با هزینه تمام شده ۸۰۰ میلیون تومان شامل واحد تریاژ، اتاق cpr اتاق عمل، اتاق‌های ایزوله اعصاب و عفونی، اتاق  ent گوش و حلق بینی و اتاق شنوایی سنجی افتتاح شد.

پژوهشکده علوم پایه پزشکی هم در ادامه بهره‌برداری شد.

غلامحسین حسن‌‌شاهی رئیس پژوهشکده علوم پایه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حاشیه این افتتاحیه اظهار کرد: مجوز این پژوهکشده در سال ۹۷ اخذ شد و دارای سه مرکز تحقیقاتی است.

وی با بیان اینکه دو دانشجوی پسادکترا در پژوهشکده فعالیت می‌کنند، بیان داشت: از اردیبهشت ۹۷ تا الان بالغ بر ۱۲۰ مقاله isi و  سال ۹۸-۹۹تعداد ۶۷ طرح تحقیقاتی در آن انجام شده که ۱۵ طرح مربوط به کرونا هستند.

حسن‌شاهی ابراز کزد: سال ۹۸ ردیف بودجه مستقل در حدود یک میلیارد تومان گرفتیم که  با همت تیم وزارت بهداشت و همکاری نماینده وقت و رئیس دانشگاه این مهم میسر شد.

وی با اشاره به اینکه دو شرکت دانش‌بنیان در پژوهشکده داریم، افزود: اساتید جوان علوم پزشکی در پژوهشکده فعالیت می‌کنند.

افتتاح دانشکده بهداشت در ادامه انجام شد.

علی‌اسماعیلی‌ندیمی رئیس دانشگاه علومپزشکی رفسنجان عنوان کرد: در دانشگاه بهداشت، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، مهندسی بهداشت محیط و اپیدمیولوژی و آمار حیاتی تدریس می‌شود.

وی افزود: ۱۲ نفر هیأت‌علمی و ۱۲ نفر پرسنل آموزشی و اداری در اینجا مشغول به کار هستند و  یک هزار متر فضای کلاسی، آموزشی، اداری و کتابخانه، ۳۰۰متر فضای خدماتی و انبار از مشخصات این پروژه است.

ندیمی اعتبار به‌کار رفته در این دانشگاه را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

برگزاری اربعین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پایا‌ن‌بخش برنامه‌های امروز بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نهمین روز دهه فجر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :