نائب رئیس مجلس:

مردم، قدرت مدیریتی خود را در طرح شهید سلیمانی نشان دادند

  • شناسه خبر: 58626
مردم، قدرت مدیریتی خود را در طرح شهید سلیمانی نشان دادند

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا به ما نشان داد اگر در همه امور به مردم مراجعه کنیم مردم آن‌قدر قدرتمند هستند که خیلی از کارهای ما را می‌توانند حل و فصل کرده و معجزه کنند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا به ما نشان داد اگر در همه امور به مردم مراجعه کنیم مردم آن‌قدر قدرتمند هستند که خیلی از کارهای ما را می‌توانند حل و فصل کرده و معجزه کنند.

به گزارش روراستی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان در پردیس این دانشگاه با تبریک دهه فجر، اظهار کرد: مردم رفسنجان جزو علمداران انقلاب بودند و در پیروزی انقلاب نقش چشمگیری داشتند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی افزود: مردم استان کرمان به‌ویژه شهرستان رفسنجان و انار جزو پیشتازان حوزه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی بودند که نماد بارز آن شهید حاج‌قاسم سلیمانی است که انصافا یک پدیده کم‌نظیر است که نشانه قدرتمندبودن مکتب اسلام است.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی را اگر زودتر شروع کرده بودیم و می‌رفتیم با مردم به‌صورت فعال وارد گفت‌وگو شده و توسط خود مردم هم امر به معروف و نهی از منکر می‌کردیم به این معنا که افرادی که مبتلا هستند از اجتماع دور شوند و حمایت و پشتیبانی می‌کردیم.

وی بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا به ما نشان داد اگر در همه امور به مردم مراجعه کنیم مردم آن‌قدر قدرتمند هستند که خیلی از کارهای ما را می‌توانند حل و فصل کرده و معجزه کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی ابراز کرد: غیر از اینکه این جهش‌های ویروسی که در حال رخ‌دادن است با توجه به ژنوم ویروس‌های در دسترس فعلی اگر خیلی تغییر پیدا کند واکسن خنثی و تولید و مطالعه‌اش و ….خیلی موارد دیگر، سیر آن یکسال طول می‌کشد و داستان مفصلی با کرونا داریم. بنابراین خیلی باید این ساختار و سازمان را مستحکم حفظ کنید و توسعه داده و تجارب خود را به دیگران انتقال دهید.

وی ادامه داد: درآوردن و تحلیل و مقایسه نرخ‌ها، مثلا نرخ مرگ و میر در یک منطقه اگر کمتر از جای دیگر است محل تحلیل است، چون اینجا مرکز دانشگاهی است انتظار می‌رود همزمان با آن کار علمی هم انجام شود، چون موضوع جهانی است و بیماری اجتماعی و مدیریتی است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: موضوع سلامت را از عوامل اجتماعی آن نمی‌توانیم جدا کنیم و این موضوع در کرونا خود را با قوت و قدرت نشان می‌دهد، کشوری مانند ایران که مردم روابط اجتماعی‌شان مبتنی بر حمایت از یکدیگر است در رشد یا عدم رشد این بیماری اثر می‌گذارد به نسبت کشوری که دچار فردگرایی شده‌اند.

وی افزود: ما باید با قدرت به دنبال واکسن باشیم، به ویژه تولید داخلی، باید به فکر مراقبت از بیماری نیز باشیم مهمتر از همه اینکه کاری کنیم که افراد مبتلا نشوند که اقدام فعال بیماریابی، پیداکردن زنجیره انتقال، تست و…می‌خواهد و این نیازمند تیم عملیاتی جدی و قوی است که حتی از یک نفر هم نگذرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نوع عملکرد مدیریت سیاسی و بهداشتی درمانی هر شهرستان در این قضیه مؤثر است و انضباط اجتماعی هرچه در یک شهرستان قوی‌تر باشد اثرگذاری این روش بهتر است.

قاضی‌زاده یادآور شد: در مورد پروژه‌های علوم پزشکی رفسنجان و تعیین تکلیف زمین‌های مربوطه و  ردیف اعتبار پروژه‌های ملی پیگیری و دنبال می کنیم و نتایج آن را گزارش می‌دهیم یکی از دلایلی که به دعوت همکاران نماینده ما حضور می یابیم کمک به این موضوع‌هاست.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
طرح شهید سلیمانی قاضی زاده هاشمی کرونا مدیریت مردم نائب رئیس اول مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :