مدیر آموزش و پرورش رفسنجان مطرح کرد:

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش رفسنجان/تحصیل یک سوم دانش آموزان در مدارس غیردولتی

  • شناسه خبر: 59796
کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش رفسنجان/تحصیل یک سوم دانش آموزان در مدارس غیردولتی

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به اینکه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش تا اول مهر باید تأمین شود، گفت: سال‌هاست که در تامین نیروی انسانی متخصص در شهرستان رفسنجان کم‌لطفی شده، نه از طرف شهرستان، بلکه از طرف استان و وزارتخانه یعنی ما با کمبود نیروی انسانی در بعضی سال‌ها به شدت مواجه بودیم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به اینکه نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش تا اول مهر باید تأمین شود، گفت: سال‌هاست که در تامین نیروی انسانی متخصص در شهرستان رفسنجان کم‌لطفی شده، نه از طرف شهرستان، بلکه از طرف استان و وزارتخانه یعنی ما با کمبود نیروی انسانی در بعضی سال‌ها به شدت مواجه بودیم.

به گزارش روراستی، حسین تقوی‌رشیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: از اسفند ۹۸ که درگیر ویروس کرونا شدیم و نظام تعلیم و تربیت ما هم یک مرتبه خودش را در فضایی حس کرد که یک محیط جدید است و هیچ تجربه و امکانات و آمادگی ندارد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان ادامه داد: برای ساماندهی در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان یا همان شاد فکر می‌کردیم سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ را پشت سر می‌گذاریم و از اول مهر ۹۹ کلاس‌های حضوری را داریم و حضور دانش‌آموزان در مدارس خواهیم داشت که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تمام سال تحصیلی را به غیر از چند هفته‌ای که به‌صورت نیمه حضوری بود با غیر حضوری پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش غیرحضوری آموزشی بسیار سخت است، افزود: در این یک سال تحصیلی، هم همکاران ما با مشکلات مختلف و متعددی مواجه بودند هم دانش‌آموزان و اولیا بزرگوار، در حالی که دانش‌آموزان که محور اصلی تعلیم و تربیت هستند  حضوراً در اختیار نداشتیم و همه کلاس، درس، مشق و مدرسه و همه خلاصه شده در یک گوشی یا تبلت و نهایتاً یک لپ تاپ که با وجود سختی‌ها مجاهدت‌های خاموش معلمان ما در تاریخ ماندگار خواهد بود.

کسب رتبه اول فعالیت های پژوهشی استان توسط آموزش و پرورش رفسنجان

تقوی‌رشیدی با اشاره به برگزاری امتحانات حضوری پایه دوازدهم و نهم تصریح کرد: تصمیم‌گیرنده در این خصوص وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا بودند. پایه دوازدهم برای کنکور و پایه نهم برای هدایت تحصیلی نیاز بود که حضوری برگزار شود و در این خصوص پروتکل‌های بهداشتی در تمام حوزه‌های برگزاری امتحانات  رعایت خواهد بود و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بازرسی می‌کند اگر موارد مطابق پروتکل‌های بهداشتی نبود اعلام می‌کند تا نسبت به رفع نواقص اقدام کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، عنوان کرد: اگر بودجه‌های بیشتری  به سمت آموزش و پرورش هدایت شود در کاهش آسیب‌های اجتماعی هم مؤثر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان بیان کرد: در فعالیت‌های پژوهشی، مدیریت آموزش و پرورش رفسنجان رتبه اول استان را کسب کرده است و در زمینه فعالیت‌های پرورشی ۳۷ رتبه استانی کسب کرد که در این مسابقات ۵ هزار دانش‌آموز به‌صورت مجازی شرکت کرده بود.

وی همچنین به برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: این مراسم به‌صورت محدود در سالن شهدای دانش‌آموز آموزش و پرورش با حضور معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

تقوی‌رشیدی رتبه اول الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، کسب مقام جهانی در مسابقات مجازی رشته تربیت‌بدنی کسب رتبه‌های برتر در مسابقات نقاشی، انشاء و..را ذکر کرد و افزود: در مسابقات فرهنگی هنری ۶۷ رتبه استانی و دو رتبه کشوری توسط دانش‌آموزان رفسنجانی کسب شد.

وجود ۸۹ مدرسه تخریبی با عمر ۴۰ تا ۴۵ ساله در رفسنجان/کمک ۸۱۱ میلیونی به دانش آموزان بی بضاعت

وی از برگزاری جشنواره نوجوان سالم با هدف پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر یاد کرد و عنوان داشت: در این جشنواره هم ۱۹ رتبه استانی توسط دانش‌آموزان رفسنجانی کسب شد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به اینکه امسال واقعاً سال خاصی بود، عنوان کرد: ۸۱۱ میلیون و ۹۰۰هزار تمان در مدارس جمع‌آوری و توسط مدیران مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند به‌صورت بسته‌های غذایی و دیگر مایحتاج توزیع شد به علاوه  ۲۸۰ تبلت و گوشی هوشمند در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار داده شد.

وی با اشاره به کمک خیران و مشارکت در ساخت مدارس یادآور شد: ۶ مدرسه رو به اتمام یا در حال احداث داریم و برای امسال تاکنون خیران تفاهم‌نامه مشارکت در ساخت ۴ مدرسه را امضا کرده‌اند.

تقوی خاطرنشان کرد: طبق بررسی که انجام دادم حدوداً ۸۹ مدرسه در رفسنجان تخریبی است و دانش‌آموزان ما زیر سقفی که استحکام ندارد درس می‌خوانند. فعلاً ساخت و ساز در آموزش و پرورش به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود یعنی ۳۰ تا ۵۰ درصد اگر خیران بسازند مابقی را اداره کل نوسازی مدارس تکمیل می‌کند.

نوسازی مشارکت صفر تا صدی خیران را در ساخت مدارس جبران کند

وی ادامه داد: پروژه‌هایی در رفسنجان هست که از صفر تا ۱۰۰ خیران هزینه آن را پرداختند بنابراین مطالبه ما از نوسازی این است که به ازای هر مدرسه باید دو مدرسه در رفسنجان بسازد.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ادغام نهضت سوادآموزی با آموزش و پرورش پرداخت و تصریح کرد: هر سال ما موظف هستیم بر اساس سهمیه‌ای که استان مشخص می‌کند افراد را برای سوادآموزی جذب کنیم. تأمین کتاب، لوازم‌التحریر و کل هزینه‌های سوادآموزی رایگان است و امسال هم سهمیه ایرانی‌ها هم اتباع را داریم.

وی توضیح داد: از دوره سوادآموزی ۱۰۸ نفر، دوره انتقال ۸۰ نفر و دوره تحکیم ۶۶ نفر توانستیم جذب کنیم  سهمیه اتباع را به‌طور کامل پوشش دادیم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان به بحث کمبود نیروی انسانی هم پرداخت و اضافه کرد: سال‌هاست که در تامین نیروی انسانی متخصص در شهرستان رفسنجان کم‌لطفی شده نه از طرف شهرستان، بلکه از طرف استان و وزارتخانه یعنی ما با کمبود نیروی انسانی در بعضی سال‌ها به شدت مواجه بودیم در سال تحصیلی گذشته تعدادی از حق التدریس‌هایی که طبق قانون آموزش و پرورش واجد شرایط بودند، استخدام شدند ولی برای سال تحصیلی آینده باز هم کمبود وجود دارد.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته به جرات می‌توانم بگویم از چند سال بعد از انقلاب به این طرف امسال بیشترین‌ میزان بازنشستگی را داریم و تا سال تحصیلی آینده ۲۹۴ نفر بازنشسته داریم که با استان رایزنی کردیم نسبت به تأمین نیرو اقدام کند که امیدواریم کمبود نیرو در اول مهر جبران شده باشد.

تقوی‌رشیدی با اشاره به اینکه کل نیروهای شاغل در آموزش و پرورش رفسنجان ۲ هزار و ۹۳۷ نفر هستند  و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر هم در مدارس غیردولتی مشغول فعالیتند، افزود: اگر مدارس غیردولتی نبودند آموزش و پرورش با مشکل مواجه می‌شد.

تحصیل یک سوم دانش آموزان رفسنجان در مدارس غیردولتی

وی بیان داشت: ۳۷ درصد مدارس رفسنجان غیردولتی هستند و ۳۳ درصد دانش‌آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند یعنی یک سوم بار آموزش و پرورش بر دوش مدارس غیردولتی است.

تقوی اظهار داشت: ۱۴۷ مدرسه غیردولتی، ۹۸ پیش‌بستانی و ۸۸ آموزشگاه زبان خارجه و آزاد در رفسنجان داریم که بچه‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه یادآور شد: در شهریور ۹۸ جلسه‌ای با مسئولان شهرستان و رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در خصوص دانشگاه فرهنگیان شعبه رفسنجان داشتیم که به ما گفتند ساختمانی را آماده کنید و به‌صورت خیلی اورژانسی این موضوع میسر شود، خیلی سریع ساختمانی را تعمیر و تجهیز کردیم و دو رشته و ۳۸ دانشجو به رفسنجان اختصاص پیدا کرد که البته قرار بود شروع کار به این شکل باشد و در ادامه پیگیری شود که دانشگاه فرهنگیان مستقل به کار خود ادامه دهد ولی هیچ اقدامی در خصوص مستقل شدن انجام نشد و بنده به سهم خودم وظیفه‌ای که داشتم به مسئولان مربوطه در شهرستان نامه نوشتم و پیگیری کردم و به خود استاندارد به عنوان ریاست شورای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان استان نامه نوشتم  و این گلایه را از رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان دارم که موضوعی که سال‌ها پیگیر آن بودم میانه راه رها شد و نمی‌دانم اگر دوباره کلاس‌ها حضوری شروع شود آیا دانشجویان را داریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان حسین تقوی کمبود نیروی انسانی مدیر آموزش و پرورش رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :