یادداشت//

آقای فرماندار خودتان مسؤول تعامل کمرنگ یا پررنگ رسانه ها با خودتان هستید!

  • شناسه خبر: 59806
آقای فرماندار خودتان مسؤول تعامل کمرنگ یا پررنگ رسانه ها با خودتان هستید!

در حالی روز ارتباطات و فناوری اطلاعات را شروع کردیم که خبری از حضور خبرنگاران در جلسه گرامیداشت این روز در فرمانداری نبود.

در حالی روز ارتباطات و روابط عمومی را شروع کردیم که خبری از حضور خبرنگاران در جلسه گرامیداشت این روز در فرمانداری نبود.

به گزارش روراستی، در حالی به ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی رسیدیم که خبری از ارتباط با خبرنگاران نیست و در فرمانداری با گزینش چند مدیر روابط عمومی و برگزاری مراسمی کوتاه و با سخنرانی و خسته نباشید به این مدیران محترم و پرتلاش سر و ته قضیه را به هم آوردند.

در حالی که خبرنگاران جزء اصلی ارتباطات جامعه هستند و اگر نباشند روابط عمومی بی معنا می شود و زحمات احتمالی! مسؤولان، مدیران ادارات و دستگاه ها به چشم نمی آید، اما در این جلسه حضور نداشتند که گفته شد «جلسه خودمونی بود، مثل سال قبل جنبه خبری نداشت، نصف  افراد پارسال دعوت بودن در مجموع ۱۶ نفر»!

اما آقای فصیحی هرندی فرماندار ویژه رفسنجان همواره در جلساتی که برگزار می کند و خبرنگاران حضور دارند، تکیه کلامی دارد که “اینجای صحبت ها را ننویسید” و خبرنگاران هم گوش می دهند و عمل می کنند.فرماندار همواره تأکید بر تعامل بیشتر اصحاب رسانه دارد و طی جلسه ای عنوان کرد که بخشی از سخنان او توسط هیچ رسانه ای کار نمی شود و از این گلایه های بی شمار.

حال سخنی با جناب فصیحی هرندی داشته باشیم؛ برگزاری جلسات متعدد در فرمانداری بدون حضور خبرنگاران مایه شگفتی است چراکه همه جامعه فکر می کنند در رفسنجان کاری انجام نمی شود و حق هم دارند تا زمانی که رسانه ها با حضور خود در جلسات اخبار شهرستان را پوشش ندهند باید هم اینگونه تلقی شود که خبری در شهر نیست.

به ویژه در روزهای پایانی دولت موضوع نادیده گرفتن خبرنگاران پررنگ تر از قبل شده و از ابتدای سال تاکنون تنها یک جلسه حضور خبرنگاران آزاد شد که باید گفت: آقای فرماندار تعامل و ارتباط یک طرفه راه به جایی نمی برد و این شما و برخورد و رفتارتان است که تعامل کم و یا زیاد اصحاب رسانه با خودتان را رقم می زند.

پس جا داشت چنین روزی خبرنگاران هم در کنار مدیران روابط عمومی ها حضور داشتند تا بدانند تلاش آنها هم پاس داشته می شود و اینکه خبری از روابط عمومی فرمانداری و سایر ادارات توسط رسانه ها منتشر می شود برای ایجاد امید و نشاط و اطلاع رسانی در جامعه است وگرنه انتشار بیش از حد اخبار به نقل از روابط عمومی ها هم جنبه خوبی برای رسانه ها ندارد.

اگرچه رسانه ها اگر هم در جلسات دعوت نشوند با تولید اخبار و گزارش های ناب جامعه را بدون اطلاع نمی گذارند اما در همه جای کشور و استان رسم است که خبرنگاران در تمام جلسات بجز جلساتی که جنبه امنیتی و خاص دارد، حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
خبرنگاران روز ارتباطات روز روابط عمومی فرماندار رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :