یادداشت//

تنزل رتبه مراکز درمانی رفسنجان به علت سوءمدیریت/مدیرانی که در قد و قواره حوزه مسؤولیت خود نیستند!

  • شناسه خبر: 60632
تنزل رتبه مراکز درمانی رفسنجان به علت سوءمدیریت/مدیرانی که در قد و قواره حوزه مسؤولیت خود نیستند!

بر اساس اعتبار بخشی بازرسان وزارت بهداشت، رتبه تمام مراکز درمانی رفسنجان اعم از بیمارستان‌های علی بن ابیطالب (ع)، مرادی و زایشگاه نیک نفس به رتبه درجه ۲ تنزل پیدا کرد که بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) توانست بعد از انجام اقداماتی، دوباره به رتبه یک برگردد.

بر اساس اعتبار بخشی بازرسان وزارت بهداشت، رتبه تمام مراکز درمانی رفسنجان اعم از بیمارستان‌های علی بن ابیطالب (ع)، مرادی و زایشگاه نیک نفس به رتبه درجه ۲ تنزل پیدا کرد که بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) توانست بعد از انجام اقداماتی، دوباره به رتبه یک برگردد.

به گزارش روراستی، سال های سال است که مردم رفسنجان به دلیل نارضایتی از خدمات بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) رنج سفر به جان می خرند و راهی یزد یا شهرهای دیگر کشور می شوند تا درمان شوند.

هر بار رسانه ها صدای مردم شدند، به حاشیه رانده شده و با آنها برخورد شد و هر بار برای هر مطلب جوابیه ای دادند و در پی هر نارضایتی پاسخی تراشیدند.

طی این سال ها مدیران دانشگاه علوم پزشکی در بخش فیزیکی و ساختمان سازی تلاش کردند و ساختمان ها یکی پس از دیگری البته با مشارکت پررنگ خیران افتتاح شد، اما نارضایتی مردم از حوزه درمان همچنان سر جای خودش باقی‌ ماند؛ مهمترین بخشی که می توان برای آن تلاش کرد و تلاش کرد تا سرانجام رضایت مردم کسب شود؛ اما اینگونه نشد و هر سال عیب ها در حوزه درمان به ویژه در بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) و خاصه در دوران کرونا به اوج رسید، تا جایی که مردم مجبورند به دلیل نارضایتی از خدمات، بیماران خود را به شهرهای یادشده ببرند و با رضایت برگردند.

در این بین، اشخاصی هم هستند که سنگ مدیران دانشگاه را به سینه زده تا جای خود را محکم کنند، اما حقوق مردم چه می شود؟ در حوزه درمان طی این سال ها همواره معاونانی ناکارآمد که اصلا برای این حوزه ساخته نشده بودند، گماشته شدند، تا جایی که داد دیگر معاونان و مسؤولان علوم پزشکی را درآورد، حوزه پشتیبانی هم که همیشه لنگ می زند.

اما اینکه در فصل اعتباربخشی، بازرسان ورود کنند و به جای رضایت، کاهش درجه را در حوزه درمان ببینیم، جای تأسف دارد، چراکه هرزمان مدیران دانشگاه لب تر کردند همه پای کار بودند، از خیران گرفته تا صنایع و همه و همه دست به دست هم دادند تا گوشه ای مشکلات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان را بگیرند و حل کنند، چنان که در ابتدای شیوع کرونا این همکاری را شاهد بودیم، اما از آن طرف مدیریت ضعیف نتواند در ارتقاء درجه کاری کند، این اواخر هم صدای مردم به ویژه بیماران و بیمارداران کرونایی هم بیش از پیش در آمده است.

اسفندماه در فصل اعتباربخشی که بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) به درجه ۲ کاهش رتبه یافت، اعتراض زده شد و با یک سری اقدامات جهادی توسط افرادی که شب و روز خود را گذاشتند و در بهبود کیفیت وضعیت جاری در بیمارستان و در راستای جلب نظر بازرسان تلاش کردند، همچنین راه اندازی مرکز بحران، بیمارستان به درجه یک برگشت، اما آیا این اقدامات جهادگونه نمی توانست همیشه انجام شود و دفتر اعتباربخشی اینگونه با مدیران فشل و ضعیف رفسنجان را زیر سؤال نبرد؟

اما با توجه به اینکه بیمارستان مرادی و زایشگاه نیک نفس درجه ۲ شده اند، این موضوع بیماران را در حوزه بیمه ها هم دچار چالش می کند؛ چرا که بیمه ها ۶۰ درصد هزینه ها در مراکز درمانی درجه ۲ را نمی پردازند، همچنین تخصیص بودجه به مراکز درمانی درجه دو در وزارت بهداشت هم کاهش پیدا می کند و همه این موارد در نهایت به ضرر مردم تمام می شود.

این ضعف در دفتر اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی ناشی از سوءمدیریت رئیس دانشگاه و معاون وی در بخش درمان است که نشان می دهد نتوانستند خود را در قد و قواره جایی که در آن مسؤولیت دارند، نشان دهند.

شایان ذکر است: همان طور که در مطالب فوق ذکر شد، یکی از امتیازاتی که موجب شد بیمارستان با ارفاق به درجه یک برگردد، مرکز بحران بود که در حال حاضر تعطیل است و بیماران کرونایی در بخش های بیمارستان بستری هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اعتباربخشی بیمارستان علی بن ابیطالب بیمارستان مرادی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان درجه زایشگاه نیک نفس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اصغر

    معاون درمان دکتر غلامرضاپور است که نه از نظر شخصیتی،نه علمی و نه تجربه کاری به قول خودتون در حد پست معاون درمان نیست و میشه گفت در این زمینه اوضاع رو رها کرده و به دست مدیر درمان که دکتر ریاحی است سپرده و همه تصمیمات رو دکتر ریاحی بر اساس منفعت شخصی خودش و دوست و رفیق هاش می گیره و نه رضایت خدا رو در نظر می گیره و نه منفعت شهر و مردم رو.این دو نفر با دو نفر کاربلد و خدانرس جابجا بشن اکثر مشکلات حوزه درمان حل میشه.