زنگ کتاب در دبیرستان مطهری رفسنجان به صدا درآمد

  • شناسه خبر: 6551
زنگ کتاب در دبیرستان مطهری رفسنجان به صدا درآمد

با حضور امام جمعه، فرماندار، رییس آموزش و پرورش، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنگ کتاب در دبیرستان پسرانه شهید مطهری رفسنجان به صدا درآمد.

با حضور امام جمعه، فرماندار، رییس آموزش و پرورش، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنگ کتاب در دبیرستان پسرانه شهید مطهری رفسنجان به صدا درآمد.
به گزارش خبرنگار روراستی مدیر دبیرستان پسرانه مطهری ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی به اهمیت مطالعه و کتابخوانی پراداخت و گفت : سرانه مطالعه ایرانی ها در روز ۱۸دقیقه و ۴۷ ثانیه است .
وی تصریح کرد : امیدواریم بابرنامه ریزی های بیشتر شاهد گرایش دانش آموزان به کتب غیردرسی باشیم.
شمسی خاطرنشان کرد : با مطالعه هفتگی کتب غیر درسی به میزان ۳ تا ۴ ساعت در هفته به فرهنگ کتابخوانی بیافزاییم.
در ادامه این آیین از 8 دانش آموز این آموزشگاه که بیشترین کتاب از ایستگاه مطالعه برداشتند و خلاصه نویسی کردند هدایایی اهدا شد.
افت تحصیلی یکی از دغدغه های مسئولان است
امام جمعه رفسنجان گفت : یکی از دغدغه های مسئولان افتتحصیلی دانش آموزان است که بایستی به دنبال علل اصلی و ریشه های آنبود.
همچنین حجت الاسلام عباس رمضانی پور در این آیین  افزود : این آسیب تحصیلی ممکن است در هر جامعه ای باشد، اما نامطلوب است.

وی بیان کرد : بررسی و مطالعه افت تحصیلی توسط کارشناسان اداره ها باید به شکل علمی، مداوم و دور از حب و بغض هایِ احتمالی انجام پذیرد و نیازمند همکاریِ دستگاه های متعدد است.

وی افزود: تشکیل کار گروه های تخصصی جهت بررسی علت افت تحصیلی و ارائه راهکارهای مناسب در دستور کار آموزش و پرورش شهرستان قرار گیرد.

رمضانی پور با اشاره به اینکه دلایل افت تحصیلی متعدد است خاطرنشان کرد : عمده آن شامل عوامل فردی، خانوادگی و آموزشی است که موضوعی غیر قابل حل نیست، اما حل آن هم ناگهانی میسر نیست و برای مقابله با این پدیده، به برنامه ریزی نیاز است که بر اساس واقعیت های اجتماعی باشد و ضمانت اجرایی پشتوانه آن باشند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد : امام هادی (ع) می فرمایند استاد و شاگرد هر دو در ایجاد رشد جامعه شریک هستند بهتر است دست به دست هم بدهیم تا اوضاع علمی بهتر از پیش شود و رشد و توسعه جامعه نیز در افق دیده شود.

برچسب ها:
زنگ کتاب، مدرسه مطهری ، رفسنجان، روراستی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :