بیش از 95 درصد آب رفسنجان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

  • شناسه خبر: 6587
بیش از 95 درصد آب رفسنجان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بیش از 95 درصد آبهای شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود در حالی که در کل کشور 72 درصد است، گفت: رفسنجان بحرانی‌ترین دشت کشور محسوب می‌شود

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه بیش از 95 درصد آبهای شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود در حالی که در کل کشور 72 درصد است، گفت: رفسنجان بحرانی‌ترین دشت کشور محسوب می‌شود
به گزارش روراستی حمید ملانوری در آیین اختتامیه سرشماری کشاورزی در محل فرمانداری رفسنجان با بیان اینکه سرشماری کشاورزی از مباحث مهم و حساس شهرستان رفسنجان است، اظهار داشت: این مهم پس از حدود دو ماه با موفقیت و به موقع به پایان رسید.
وی بیان داشت: سرشماری عمومی کشاورزی برای رفسنجان که تمام توسعه و پیشرفت آن به توجه به کشاورزی بستگی دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ملانوری تصریح کرد: در دوره‌ای که دنیا پرشتاب رو به پیشرفت است اگر بخواهیم رقابت کنیم، باید آمار صحیح از داشته‌ها و نداشته‌ها در اختیارمان باشد.
فرماندار رفسنجان گفت: هر سیستم و جامعه‌ای که براساس برنامه کار نکند، بهره‌وری لازم را نخواهد داشت و به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.
وی عنوان کرد: مشکلات و زیرساخت‌های شهرستان باید با برنامه‌ریزی و اقدام درست رفع شود و در این شهرستان که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد و عمده ارتزاق آن از راه درآمد پسته است، برنامه‌ریزی دقیق جایگاه ویژه‌ای دارد.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود خشکسالی‌هایی که داشتیم حدود 80 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در شهرستان رفسنجان وجود دارد و همه ارتزاق مردم تحت تاثیر همین محصول ارزآور است.
وی تصریح کرد: در زمینه‌های مختلف اعم از دامداری، پرورش اسب و تولید مرغ نیز شهرستان رفسنجان حرفی برای گفتن دارد.
ملانوری اضافه کرد: با سرشماری کشاورزی میزان سطح زیر کشت و ظرفیت‌های شهرستان اعم از تولید دام، طیور، زنبورداری و سایر ظرفیت‌هایی که به کمک شهرستان می‌آیند، مشخص می‌شود و آنچه مهم است همکاری مردم در راستای ارائه آمار دقیق به ماموران سرشماری بوده که کمک بزرگی به شهرستان است.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: رفسنجان از نظر آب بدترین شرایط در استان را داراست، به طوری که برداشت سالانه 540 میلیون متر مکعب از آب‌های زیرزمینی به خاک نیز صدمه زده و موجب افت یک متری آب‌های زیرزمینی در سال شده است.
ملانوری گفت: بیش از 95 درصد آبهای شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود در حالی که در کل کشور 72 درصد است و رفسنجان بحرانی‌ترین دشت کشور محسوب می‌شود.
فرماندار رفسنجان اظهار کرد: همه بخشداران، دهیاران و شورای اسلامی، شش نفر کارشناس، 35 مامور، راننده‌ها و تمام کسانی که در امر سرشماری کشاورزی تلاش و همکاری کردند، قابل تقدیر هستند.
در ادامه ماموران و کارشناسان نمونه به همراه دهیار، بخشدار و راننده نمونه لوح تقدیر دریافت کردند.

برچسب ها:
رفسنجان، روراستی، سرشماری کشاورزی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :