خبر خوش راه و شهرسازی برای اهالی نوق/ تا کیلومتر ۲۴ آسفالت می شود

  • شناسه خبر: 68472
خبر خوش راه و شهرسازی برای اهالی نوق/ تا کیلومتر ۲۴ آسفالت می شود

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان از آسفالت ۲۴ کیلومتر فاز اول محور رفسنجان _ نوق از ابتدای سال جدید خبر داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان از آسفالت ۲۴ کیلومتر فاز اول محور رفسنجان _ نوق از ابتدای سال جدید خبر داد.

به گزارش روراستی، رئیس راه و شهرسازی رفسنجان در خصوص محور نوق رفسنجان اظهار کرد: برای این جاده از محل  اعتبارات راه‌های کویری در چند سال گذشته اعتبارات ناچیزی گذاشته شده و سال گذشته حدود ۱۱ میلیارد تومان از مس گرفتیم و تا کیلومتر ۲۴ زیرسازی انجام شد و قسمتی از کار شرکت قبلی که مانده بود به شرکت پیمانکار که در حال انجام کار بود سپرده و زیرسازی آن نیز تکمیل شد.

مهدی فاتحی ادامه داد:  آسفالت ۲۴ کیلومتر اول این فاز از محور، روز گذشته به مناقصه گذاشته و برنده مشخص شده است که در ایام تعطیلات کارهای ضمانتنامه انجام و با قیر رایگانی که تخصیص داده شده تا کیلومتر ۲۴ آسفالت می‌شود.

وی بیان داشت: از ابتدای رفسنجان به سمت نوق هشت کیلومتر آسفالت شده است و ۵ کیلومتر نیز لایه اول آسفالت انجام شده و مابقی مسیر پیمانکار قرار شد لایه ابتدایی آسفالت تا انتهایی که زیرسازی انجام شده را اجرا کند و در صورتی که قیر مازاد بود لایه دوم هم ریخته شود که عمر و دوام آسفالت بالاتر برود.

فاتحی با اشاره به وجود ۱۳۰۰ متر معارض در این مسیر تصریح کرد: سال ۹۲ مقرر شد فرمانداری رفع معارض را بر عهده بگیرد و اعتباراتی که به راه و شهرسازی می‌رسد فقط برای زیرسازی و آسفالت هزینه شود و صرف رفع معارض نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر کیلومتر راه اصلی هزینه زیادی می‌برد اعتبارات ناچیز کفاف رفع معارض و اجرای جاده را نمی‌دهد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت قیر در چند روز گذشته، هر کیلومتر راه اصلی اعم از زیرسازی و آسفالت، پل و ابنیه تا مرحله تابلو، علائم و خط کشی متوسط حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی در باره ادامه مسیر از صفائیه تا بهرمان نیز گفت: کل محور نوق خطرآفرین بوده که امیدواریم بتوانیم اعتباری از شرکت مس بگیریم و این فاز زیرسازی ‌شود که بتوانیم در محله بعد آن را آسفالت کنیم.

فاتحی متذکر شد: با آسفالت این ۲۴ کیلومتر مقداری از بار ترافیک کاسته و حوادث کمتر می‌شود و قطعا ادامه مسیر را تا جوادیه الهیه در هم دستور کار داریم.

 

برچسب ها:
آسفالت جاده نوق راه و شهرسازی محور نوق رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :