شاخص اهدای خون در رفسنجان از متوسط کشوری بالاتر است

  • شناسه خبر: 69421
شاخص اهدای خون در رفسنجان از متوسط کشوری بالاتر است

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: وی در ادامه شاخص اهدای خون در رفسنجان را از هر ‌یک‌هزار نفر ۳۴ نفر دانست و گفت: متوسط کشوری ۲۶ نفر در هزار نفر است.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: وی در ادامه شاخص اهدای خون در رفسنجان را از هر ‌یک‌هزار نفر ۳۴ نفر دانست و گفت: متوسط کشوری ۲۶ نفر در هزار نفر است.

به گزارش روراستی، مهدی محمدحسینی عصر امروز در آیین بزرگداشت روز اهداکنندگان خون با حضور جمعی از اهداکنندگان مستمر خون این شهرستان اظهار کرد: مرکز انتقال خون رفسنجان از ابتدای تأسیس با گرفتن ماهانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ واحد خون امروز به نزدیک به هزار واحد خونی در ماه رسیده و در رفسنجان قادر به تولید تمام فرآورده‌های خونی هستیم که در استان بی‌نظیر است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۴ هزار و ۳۸۱ نفر مراجعه‌کننده جهت اهدای خون داشتیم که رشد ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت و از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۶ واحد خون گرفتیم که نزدیک به ۱۴ درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان ادامه داد: متوسط اهدای خون در کشور سال گذشته ۹٫۳ درصد بوده که از متوسط کشوری بالاتر بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر در طول یک سال دوبار برای اهدای خون مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: اهداکنندگان مستمر سرمایه‌های سازمان انتقال خون هستند و روی ذخایر خونی این عزیزان حساب می‌کنیم.

محمدحسینی اضافه کرد: ۶۰ درصد اهداکنندگان ما سال گذشته اهداکنندگان مستمر بودند که متوسط کشوری ۵۴ درصد بوده است.

وی به اهدای خون بانوان اشاره و ابراز کرد: اهدای خون بانوان می‌تواند تضمین‌کننده ذخایر خونی باشد که در دنیا درصد اهدای خون بانوان بالاتر است اما در کشور ما خیلی آمار بالا نیست؛ متوسط اهدای خون بانوان در کشور ۴٫۵۳ درصد و در رفسنجان آمار ۳٫۱۹ هست که می‌طلبد در این زمینه فرهنگسازی بهتری شود.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: خیلی از باورهایی که وجود دارد که خانم‌ها نمی‌توانند خون اهدا کنند از نظر علمی ثابت شده نیست، در حالی که ثابت شده ضریب سلامت خون بانوان نسبت به آقایان بالاتر است.

محمدحسینی عنوان داشت: سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار واحد انواع فرآورده‌های خونی تولید کردیم که نزدیک به ۲۳ هزار و ۹۷۵ واحد تحویل مراکز درمانی رفسنجان و استان شد.

محمدحسینی یادآور شد: بیماران تالاسمی کهنوج ۵۰۰ واحد خون نیاز دارند که بخشی از آن توسط رفسنجان تأمین می‌شود.

وی در ادامه شاخص اهدای خون در رفسنجان را از هر ‌یک‌هزار نفر ۳۴ نفر دانست و گفت: متوسط کشوری ۲۶ نفر در هزار نفر است.

 

برچسب ها:
انتقال خون اهداکنندگان خون خون
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • جلال

    سلام خداوند بر روح بنیان گذار بانک خون حاج. محمد صبوری . و طول عمر و سلامتی آقای دکتر محمد جباری داماد حاجی صبوری که فکر ساخت این بانک خون از ایشان بوده . ایشان در بستر بیماری هستند انشالله به دعای همه مردم خداوند شفا عنایت فرماید . انشالله