آخرین وضعیت کمپ ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان/ تأثیر «سانسور» اخبار خودکشی ها در کاهش آمار «خودکشی»

  • شناسه خبر: 69761
آخرین وضعیت کمپ ترک اعتیاد بانوان در رفسنجان/ تأثیر «سانسور» اخبار خودکشی ها در کاهش آمار «خودکشی»

رئیس بهزیستی رفسنجان گفت: سانسور اخبار خودکشی در کاهش آمار آن تأثیرگذار است و از رسانه های رفسنجان که رعایت می کنند، تشکر می کنیم.

رئیس بهزیستی رفسنجان گفت: سانسور اخبار خودکشی در کاهش آمار آن تأثیرگذار است و از رسانه های رفسنجان که رعایت می کنند، تشکر می کنیم.

به گزارش روراستی، عباس بلندی امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته بهزیستی ضمن ارائه آماری از مددجویان زیرپوشش بهزیستی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: طبق آخرین جلسه‌ای که با دستگاه‌های مربوطه انجام شد، مصوب شد متکدیان اتباع فاقد کات جمع‌آوری و طرد شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان در خصوص مرکز نگهداری کودکان خیابانی و کار عنوان داشت: مرکزی در حال ساخت داریم که تقریبا در حال تکمیل بوده و تجهیز آن تا ۴۰ روزه آینده انجام می‌شود و با راه‌اندازی این مرکز آموزش‌هایی به این کودکان که اکثرا اتباع هستند، ارائه خواهد شد.

وی خواستار حمایت بیشتر شرکت مس از مجموعه بهزیستی برای رسیدگی بیشتر به جامعه آماری و اجرای طرح‌های این نهاد است، شد و گفت: قرار است امسال اداات نیازهای خود را احصا و به فرماندای منتقل کنند تا از طریق فرمانداری از شرکت مس پیگیری شود.

بلندی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار روراستی در خصوص طرح ملی مسکن، کمپ ترک اعتیاد بانوان و خودکشی‌ها در رفسنجان توضیح داد: تمامی کسانی که تحت پوشش بهزیستی هستند از آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه معاف هستند و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های دو معلول و ۱۰۰ میلیون تومان به تک معلول بلاعوض اعطا می‌شود.

وی همچنین در خصوص گرمخانه تصریح کرد: این موضوع مربوط به شهرداری است که با وجود گذاشتن سرویس هم استقبالی نشد و به کمپ بانوان تعلق گرفت که در این زمینه کار خوب شروع شد. در حال حاضر با توجه به ایجاد مشکلاتی، تقاضای تعطیلی سه ماهه داشتند که مشکلات را برطرف کنند و باید سر مهلتی که دارند مجددا کمپ را راه‌اندازی کنند.

بلندی به بحث خودکشی‌ها نیز پرداخت واز تدوین طرحی یاد کرد که از امروز به دستگاه‌های مربوطه ازجمله بهزیستی، زندان، نیروی انتظامی و… ابلاغ شده و ابراز امیدواری کرد با این طرح جلوی افزایش آمار خودکشی‌ها در رفسنجان گرفته شود.

وی در همین رابطه به نقش رسانه‌ها اشاره داشت و گفت: اخبار مربوط به خودکشی‌ها در مترو اتریش سانسور شد و تا ۸۰ درصد در کاهش خودکشی‌ها تأثیرگذار بود. رسانه‌های رفسنجان هم در این زمینه حرفه‌ای عمل می‌کنند که جای تشکر دارد.

رئیس بهزیستی شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی افرادی که خودکشی می‌کنند کم بودن مهارت‌های ارتباطی ازجمله ارتباطات خانوادگی یا فردی است که در بحث های آگاه‌سازی طرح و برنامه‌هایی داریم که امیدواریم مؤثر واقع شود.

 

 

برچسب ها:
آمار خودکشی بهزیستی رفسنجان سانسور اخبار
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :