آیا می توان هم از تسهیلات شهری هم روستایی برای ساخت مسکن استفاده کرد؟

  • شناسه خبر: 70093
آیا می توان هم از تسهیلات شهری هم روستایی برای ساخت مسکن استفاده کرد؟

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در نشست خبری به پرسش های خبرنگار روراستی پاسخ داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در نشست خبری به پرسش های خبرنگار روراستی پاسخ داد.

به گزارش روراستی، مهدی محمدی ۶ شهریورماه در نشست خبری در پاسخ به پرسش های خبرنگار ما در خصوص سیل مرداد ۱۴۰۱ و خسارات به روستای کوثر ریز اظهار کرد: در روستای کوثر ریز ۸۰ واحد نیازمند بازسازی بود در دستور کار قرار گرفت و تسهیلات با بازپداخت ۱۵ ساله به آنان اعطا گردید.

وی افزود: با توجه به اینکه مبلغ بلاعوض دولت زیاد نبود و واحدها می ماندند، با همکاری مالی شرکت مس این کمک ها باعث شد در تکمیل واحدها استفاده شود و کار رو به آخر و در حال اتمام است.

محمدی در خصوص تسهیلات مسکن و اینکه آیا کسی که از وام مسکن شهری گرفته و می تواند وام روستایی بگیرد گفت: سامانه به روز است و بعضا به واسطه محدودیت منابع بخشنامه صادر می شود که آن دسته از افراد که تسهیلات گرفتند امکان تسهیلات مجدد ندارد.

وی در مورد هزینه صدور پروانه که بخشداری ها به کافی نت ارجاع می دهند و هزینه گزافی بر ارباب رجوع تحمیل می شود نیز گفت: تعرفه ها طبق تعریف سامانه راهبر بنیاد مسکن باید پرداخت شود، ضمن آنک اگر مانند گذشته کسی باید چندین بار بروکراسی اداری را طی می کرد، قطعا هزینه آن بیشتر از این می شد که از طریق درگاه و کافی نت ها اقدام می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تغییر کاربری اراضی و عدم تحویل اسناد از سوی دهیاری ها به مردم خاطرنشان کرد: موارد متعددی در بحث سند هست و روستاییان اگر مراجعه کنند ما مشکل را بررسی می کنیم که ممکن است ناهماهنگی بین بنیاد مسکن، منابع طبیعی و اداره ثبت وجود داشته باشد.ما جلسات متعددی برگزار می کنیم و به صورت ماهانه آسیب شناسی صورت می گیرد که اختلاف نظر رفع و مشکل مردم برطرف شود.

محمدی در بحث تغییر کاربری تصریح کرد: محوریت کار با بنیاد مسکن هست و مدیریت می شود و با حساسیت بالایی تمام هم و غم اعضای کمیسیون بر این است که روستا با اقدامات عوجلانه و یا منافع شخصی که پشت قضیه هست، از بین نرود.

وی اضافه کرد: سعی بر این است تمام ملاحظات فنی، اجتماعی و … دیده شود که آیا صحیح هست این ملک الحاق به محدوده شود یا خیر و این فرآیند ممکن است زمان بر باشد اما هر هفته روزانه دو جلسه برای این موضوع برگزار می کنیم و سعی و تأکید ما بر حفظ روستاست.

برچسب ها:
بنیاد مسکن روراستی کرمان مسکن
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :