برگزاری رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس در رفسنجان/ صاحبان ایده شرکت کنند

  • شناسه خبر: 70197
برگزاری رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس در رفسنجان/ صاحبان ایده شرکت کنند

اولین رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس در رفسنجان برگزار می‌شود و صاحبان ایده در این حوزه می‌توانند تا پایان آبان ماه امسال در دبیرخانه این رویداد ایده خود را ثبت کنند.

اولین رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس در رفسنجان برگزار می‌شود و صاحبان ایده در این حوزه می‌توانند تا پایان آبان ماه امسال در دبیرخانه این رویداد ایده خود را ثبت کنند.

به گزارش روراستی، شهرستان رفسنجان در شمال استان کرمان واقع شده و ظرفیت‌های اقتصادی زیادی از جمله ۸۰ هزار هکتار باغ پسته و بزرگترین ذخایر مس ایران را در خود جای داده است، ذخایری که بیشتر استخراج شده و خام‌فروشی می‌شوند و طی این سال‌ها به ارزش افزوده آن کمتر توجه شده است.

اما با توسعه علم و فناوری که دنیا و به تبع آن در کشورمان شکل گرفت شرکت مس که نقش بسزایی در اقتصاد ایران دارد نیز در حوزه علم و فناوری ورود کرد و افق این صنعت عظیم را بر پایه دانش‌بنیان دید و مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجانی که متعلق به شرکت مس و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان است امروز به یک مرکز از ایده تا تولید محصول تبدیل شده و حمایت‌های زیادی از فناوران صورت می‌گیرد تا بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کرده و تجاری‌سازی کنند.

در راستای همراهی صنعت و دانشگاه، اخیرا سند همکاری بین شرکت مس و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان به امضا رسیده تا در حوزه صنایع پایین‌دستی مس کارهای بزرگی انجام شود.

اولین گام، برگزاری رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس است که در حال حاضر در حال برگزاری‌ست. رویدادی که می‌تواند برای جامعه امیدبخش باشد و صاحبان ایده را سازماندهی کند.

صنایع پایین دستی مس موضوعی مغفول مانده بود که با این رویداد گام مؤثری در این حوزه برداشته می‌شود.

روح‌الله ابوالهادی مدیر مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری امروز در نشست خبری رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس اظهار کرد:. اهمیت صنایع پایین‌دستی مس بر کسی پوشیده نیست و با توسعه صنایع پایین‌دستی مس ضمن جلوگیری از خام‌فروشی، به ایجاد اشتغال کمک بزرگی می‌شود.

مدیر مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری و مسوول دبیرخانه این رویداد افزود: شرکت مس با همکاری دانشگاه ولیعصر(عج) به بحث صنایع پایین‌دستی ورود کرده است و برای اولین‌بار این اتفاق مهم رقم می‌خورد و این رویداد می‌تواند امیدبخش باشد.

رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان نیز استفاده از علم و دانش را در راستای تحول اثرگذار دانست و گفت: زیربنای همه انقلاب‌های صنعتی دنیا با نوآوری و اختراع بوده و علم این مسیر را باز کرده است..

وی تصریح کرد: علم در حال توسعه است و انقلاب صنعتی دوم و سوم که از انقلاب صنعتی سوم به عنوان عصر دیجیتال یاد می‌کنند، تحول اساسی در زندگی بشر ایجاد کرد و کسانی بودند ار داشته‌های علمی سبب تحول در صنایع شدند و اکنون عصر انقلاب صنعتی چهارم است که قرار است با تکیه بر هوش مصنوعی، ابردیتاها و …صنایع را دیجیتال کند و مسلما اگر بخواهیم از قافله انقلاب صنعتی چهارم عقب نمانیم باید از این فرصت استفاده کنیم و این زمینه در کشور وجود دارد و با رستاخیز علمی که در کشور رخ داده و اکوسیستم فناوری که در کشور شکل گرفته به‌راحتی می‌توانیم نقش پررنگی در انقلاب صنعتی چهارم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در رفسنجان مجتمع مس یرچشمه رفسنجان و دانشگاه‌، مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها پتانسیل خوبی برای این تحولات هستند و به‌ویژه در بحث تحولات در صنایع مس باید ورود کنیم. خام‌فروشی هیچ ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند بنابراین عقل و منطق حکم می‌کند که باید به فکر ارزش افزوده باشیم.

رنجبرکریمی اضافه کرد: کشورهایی هستند که منابع اولیه را ندارند اما سودآوری‌شان از ما که منابع را داریم، بیشتر است.

وی تأکید کرد: هرجا علم توسعه پیدا کرد و نوآوری به‌دنبال آن آمد، صنعت رشد می‌کند و اقتصاد دانش‌بینان شکل می‌گیرد.

رنجبرکریمی اظهار داشت: اگر بتوانیم یک اکوسیستم نوآوری با محوریت دانشگاه در رفسنجان شکل دهیم که همه اجزای جامعه بتوانند در توسعه آن نقش‌آفرین باشند، می‌توانیم سبب کارهای بزرگی در شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه تمام پتانسل‌های خود را با میل و رغبت به میان آورده است تا در این رویداد در راستای ماموریتی که دارد در حوزه معدن، کشاورزی و انرژی بتواند هاب نوآوری را در منطقه شکل دهد که شروع آن با صنایع پایین‌دستی مس است.

ثبت‌نام رویداد ملی توسعه صنایع دستی مس از ۱۳ شهریور آغاز شده و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

به گفته احمدی عضو مرکز نوآوری و شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان اولین رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی با طراحی و تصویب سند آغاز شده و در ۷ حوزه تخصصی شامل ساختمان زیرساخت مخابرات و الکترونیک حمل و نقل، شیمیایی، انرژی، صنایع الکتریکی طراحی و نقش‌بندی شده و ارتباط مستقیم با متخصصان و صاحبان فناوری در هر حوزه دارد و این رویداد مدل بی نظیر بود و قابل الگو شدن در کشور است و اولین مرکز نوآوری صنایع معدنی هستیم که با همکاری دانشگاه این کار را انجام می‌دهیم

وی خاطرنشان کرد: این رویداد به‌ورت پیوسته برگزار می‌شود  واختتامیه آن افتتاحیه رویداد بعدی خواهد بود

احمدی توضیح داد: رویداد بدین صورت است که فناوران سراسر کشور طرح‌های قابل سرمایه‌گذاری را تا پایان آبان ماه در دبیرخانه ثبت و خدمات منتوری و مشاوره‌ای داده می‌شود و برای مرحله ارزیابی به کمیته داوری ارسال می‌شوند و دو هفته بعد نتیجه داوری اعلام و اختتامیه رویداد هفته اول آذرماه برگزار می‌شود..

حالا شرکت ملی صنایع مس ایران با دید مثبتی که در آن ایجاد شد نگاهش را از خام‌فروشی به صنایع پایین‌دستی متمرکز کرده تا ارزش افزوده بیشتری نصیب این شرکت و کشورمان شود و چنانچه ریل‌گذاری درستی در این رویداد انجام شود می‌تواند طرح‌ها و ایده‌های زیادی را به کمک سرمایه‌گذاران به مرحله تولید برساند و افراد زیادی را مشغول کار کند

پس به قول دکتر رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولیعصر(عج)،  کسانی که صاحب ایده هستند اعم از اساتید، دانشجویان، کاسبان، صنعتگران، صنایع کوچک و بزرگ و تمام کسانی که احساس می‌کنند ایده دارند و در راستای صنایع پایین دستی می‌توانند آن را عرضه کنند، از هرجای ایران هستند در این رویداد ثبت‌نام کنند.

برچسب ها:
دانشگاه ولیعصر شرکت مس صنایع پایین دستی مس مس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :