جبران هزینه های درمانی اتباع از سهمیه ایرانی ها!

  • شناسه خبر: 70721
جبران هزینه های درمانی اتباع از سهمیه ایرانی ها!

در رفسنجان حدود ۶۵ هزار اتباع افغانستانی زندگی می کنند که همانند شهروندان ایرانی خدمات بهداشت و درمانی می گیرند در حالی که آنها یک ریال سهمیه ندارند و از سهم ایرانی ها هزینه هایشان پرداخت می شود.

در رفسنجان حدود ۶۵ هزار اتباع افغانستانی زندگی می کنند که همانند شهروندان ایرانی خدمات بهداشت و درمانی می گیرند در حالی که آنها یک ریال سهمیه ندارند و از سهم ایرانی ها هزینه هایشان پرداخت می شود.

به گزارش روراستی، در خبری اعلام شده بود که بیش از سه هزار تبعه افغانستانی در رفسنجان ۸۲ میلیارد تومان هزینه درمانی شان شده که رقم بالایی ست و برای شفافیت موضوع با دکتر سلطانخواه گفتگویی انجام دادیم.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمان مراکز دولتی بر اساس یارانه‌ای است که به ایرانی‌ها می‌دهند و هرچند که اتباع در این مراکز هزینه پرداخت می‌کنند اما در واقع انگار از هزینه ایرانی ها پرداخت می‌کنند چون آنها که یارانه ندارند و در کنار ان مواردی که می‌آیند تخفیف بگیرند از سهمی که برای ایرانی ها در نظر گرفته شده و ما میتوانیم به شهروندان خودمان بدهیم، استفاده می کنند.

سلطانخواه با بیان اینکه سازمان های بین الملل باید کمک کنند تا دانشگاه های علوم پزشکی متحمل این هزیه ها نشوند، گفت: عده ای از اتباع هم که توان پرداخت ندارند از ردیف های کمکی یا دانشگاه از جاهایی که کد در اختیار دارد جبران می کند در حالی که این حق شهروندان خودمان است.

وی بیان داشت: مواردی بوده شخص ۲۴۰ میلیون تومان هزینه بستری اش در آی سی یو بوده اما گفته ندارم و فقط یک میلیون تومان دارم ما که نمی توانیم بیمار را گروگان بگیریم و این هزینه به دانشگاه تحمیل می شود، موارد دیگری اعم از ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۰ میلیون، ۳۰ میلیون هزینه شده و شخص اعلام کرده که ندارم و مواردی هم فرار کردند که همه اینها را سیستم جبران می کند. اگر خیری هم کمک می کند برای ایرانی هاست ما از اتباع بیگانه خیّر نداریم که بگوید ما این هزینه را می دهیم که برای اتباع جبران شود در حالی که اتباع متمول زیادی داریم.

وی در ادامه سخنانش عنوان داشت: برای هر ۲۰ هزار نفر یک آمبولانس اختصاص می یابد. حدودا یک پنجم جمعیت رفسنجان افاغنه هستند در حالی که نه سهمیه دارو دارند و نه آمبولانس، سهمیه دارویی که تخصیص می یابد برای جمعیت ایرانی است اما ما اتباع را هم پوشش می دهیم. بنابراین کمیساریا باید نسبت به سهمیه آمبولانس و دارو و سایر هزینه های اتباع در بخش بهداشت و درمان خدمات دهد و ما مجبور نباشیم از جیب ایرانی ها و دانشگاه این هزینه ها را جبران کنیم.

سلطانخواه در پایان سخنانش متذکر شد: در خبری که منتشر شده صحبت های بنده کامل منتشر نشده است؛ ۸۲ میلیارد تحمیل به دانشگاه نشده بلکه بر اساس پرداختی که انجام شده اعلام کردیم در حالی که این هزینه با تعرفه ای که برای ایرانی ها در نظر گرفته شده است و اگر قرار بود اتباع آزاد حساب شوند چند برابر آن می بود.

برچسب ها:
اتباع بهداشت و درمان درمان رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    سلام وخسته نباشید.اقا شرایط جوری شده که تو هر مرکز درمانی که میریم بیست تا افغانی جلوت هستن.چند روزه میریم کلینیک سلامت و مرادی واسه سونوگرافی که تمام وقتها پر هست و همه هم افغانی هستند. لاقل کاش خدماتی مثل سونوگرافی که تو رفسنجان یکی دوتا مرکز دولتی بیشتر نیست اولویت با شهروندان باشه

    اریا

    تا آنجایی من شنیدم و میدونم چن سال پیش کمیساریای عالی پناهندگان دو دستگاه آمبولانس به خانه بهداشت مهمانشهر اهدا می‌کنه که این تعداد آمبولانس توسط بعضی از نهادها مصادره میشه حتی خودمم به چشم خودم دیدمشون ماکه بز نیستیم...خواهشاً لطفا چشمانتونو رو حقیقت نبندین (این جریان توسط دوستای مهمانشهری نقل شده که حاضره بامدرک ثابت کنه)خودمم دیدم و ثابت شدس