تمدید رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس تا ۲۴ آذر/تا کنون ۴۰ ایده ارسال شده است

  • شناسه خبر: 71137
تمدید رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس تا ۲۴ آذر/تا کنون ۴۰ ایده ارسال شده است

اولین رویداد ملی صنایع پایین دستی مس در رفسنجان در حال برگزاری‌ست و این رویداد قرار است بستر و چرخه ارزش افزوده مس را به جریان بیندازد.

اولین رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس در رفسنجان در حال برگزاریست و این رویداد قرار است بستر و چرخه ارزش افزوده مس را به جریان بیندازد.

به گزارش روراستی، رفسنجان دارای بزرگترین معدن مس و بیشترین ذخایر مس در کشور است، ذخایری که می‌توانستند امروز رفسنجان را به بزرگترین شهر صنعتی در حوزه معادن ایران تبدیل کنند، بحثی که سال‌ها مغفول مانده بود و اکنون قرار است با برگزاری رویدادی بی‌نظیر این حلقه مفقوده را پیدا و برای جبران عقب‌ماندگی‌های این سال‌ها گام بردارند.

حدود سه ماه است که اولین رویداد صنایع پایین‌دستی مس در رفسنجان آغاز شده است، رویدادی که روحیه امید را در دل نسلی رویانده که ایده‌ها و خلاقیت‌های‌شان قرار است وارد مرحله‌ای شود که اگر برگزیده شوند، تا مرحله پایانی یعنی سرمایه‌گذاری و تولید حمایت می‌شوند.

مرکز نوآوری شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان با برگزاری این رویداد، قرار است گام به گام پیش برود و هر رویداد نسبت به مرحله قبلی پیشرفت‌هایی نیز داشته باشد و این رویداد از ایده تا تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری پیش می‌رود.

حمایت از ایده ها تا مرحله تولید و تجاری سازی

روح‌الله ابولهادی رئیس مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه اعتمادسازی مهمترین بحث ما در این رویداد است، اظهار داشت: صاحبان ایده با خیال راحت ایده‌های خود را ارسال کنند و این ایده نزد این مرکز به‌عنوان امانت بوده و آن را صیانت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: چنانچه ایده‌ای به مرحله تولید و تجاری‌سازی برسد، بازار هم دیده می‌شود و در این خصوص نگاه ویژه‌ای داریم. هدف ما این است که پایه‌گذاری اساسی در این مرکز انجام شود و این رویداد ملی که در رفسنجان در حال انجام است، در کشور بی‌نظیر است.

ابولهادی همچنین تصریح کرد: این رویداد برکت زیادی برای جامعه علمی و منطقه ایجاد می‌کند؛ به این دلیل که همه موارد کنار هم قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: کاری که شروع کردیم، همه کشور به آن توجه می‌کنند و خیلی راحت روی ریل افتادیم و هرچه جلوتر برویم وسعت آن مشخص و برکات آن نمود می‌کند.

مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری رفسنجان یک راهرو پر از اتاق دارد، اتاق‌هایی که نخبگانی در آن مشغول فعالیت هستند و روی طرح‌های خود کار می‌کنند.

در خصوص رویداد ملی صنایع پایین‌دستی مس افراد زیادی مشغول فعالیت هستند، از حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی گرفته تا هماهنگی با دانشگاهیان و  دیگر موارد.
ساناز پوردامغان در خصوص اقداماتی که برای برگزاری این رویداد در این بخش انجام شده است، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی از طریق پوستر به دانشگاهیان انجام شده و نیازهای فناورانه در ۴۷ زمینه موضوعی را نیز در سامانه ثبت کردیم که دسترسی برای ایده‌پردازان راحت باشد.

وی عنوان کرد: تا هفته گذشته حدود چهل طرح دریافت کردیم و ارسال طرح‌ها تا ۲۴ آذرماه تمدید شده است.

 

برگزاری پیش رویداد در دانشگاه ها و مراکز صنعتی

خانم افشار کارشناس امور نوآوری کسب و کار نیز برگزاری پیش‌رویداد در دانشگاه‌های مختلف را ذکر کرد و گفت: ارتباط حضوری با صمت، شهرک‌های صنعتی استان، شرکت‌های دانش‌بنیان و مخترعان کشور برقرار کردیم و استقبال خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری پیش‌رویداد به این دلیل بوده که ممکن است یک‌ سری سؤوالات در ذهن ایده‌پرداز به‌وجود بیاید که در آن بحث اصلی ما اعتمادسازی و شفاف‌سازی است.

تقی‌زاده رئیس نوآوری مرکز نیز در سخنانی اظهار داشت: کار اصلی ما سیاست‌گذاری نوآوری در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان  است.

وی از حمایت مالی از طرح‌ها و ایده‌هایی که سطح توسعه فناوری بالایی دارند سخن به‌میان آورد و گفت: این رویداد می‌تواند صاحبان ایده زیادی را معرفی و به آنان کمک کند.

حمایت مالی از طرح‌ها و ایده‌هایی که سطح توسعه فناوری بالایی دارند

تقی‌زاده به بخشی از فعالیت‌های این بخش از مرکز اشاره داشت و محورهای ۹ گانه آن ازجمله هوشمندسازی و اتوماسیون صنعتی، داده‌کاوی و فناوری اطلاعات، مدیریت آب و پساب، مدیریت انرژی توسعه صنایع پایین‌دستی، توسعه منایع انسانی
ایمنی و محیط زیست و … را برشمرد.

غیاثی‌نیا رئیس صندوق سرمایه‌گذاری نیز اظهار کرد: صندوق سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع مس به‌عنوان متولی سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی مس و همچنین در کسب و کارهای نوآورانه و فناورانه؛ بعنوان حامی رویداد در کنار امور نوآوری مجتمع مس سرچشمه حضور خواهد داشت.

جای خالی مسؤولان در این رویداد ملی

اما تا کنون چند نفر از مسؤولان از این رویداد حمایت کرده و در جلسات خود به آن اشاره داشته اند، از مرکز بادید کرده و مایه دلگرمی بوده اند؟!

رویداد ملی که قرار است با خود برکت به شهرستان بیاورد نیازمند توجه بیشتر مسؤولان است و در سایه حمایت ها می تواند موفقتر عمل کند.

 

برچسب ها:
روح الله ابوالهادی رویداد توسعه صنایع پایین دستی مس مجتمع مس سرچشمه رفسنجان مرکز شتاب‌دهی شهید ستاری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :