تشخیص و درمان به موقع، جان بیمار ۵۲ ساله رفسنجانی را نجات داد

  • شناسه خبر: 71378
تشخیص و درمان به موقع، جان بیمار ۵۲ ساله رفسنجانی را نجات داد

تشخیص و درمان به موقع پزشکان و کادر درمان بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) بیمار ۵۲ ساله را حیات دوباره بخشید.

تشخیص و درمان به موقع پزشکان و کادر درمان بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) بیمار ۵۲ ساله را حیات دوباره بخشید.

به گزارش روراستی، دکتر سیدمحمدابراهیم پورحسینی رئیس بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) اظهار داشت: مرد ۵۲ ساله‌ای که در تاریخ ۱۴۰۲/۸/۲۲ به علت خون‌ریزی مکرر از بینی، لثه و ضایعات پوستی در بخش فوق تخصصی مرکز بستری شد، در آزمایشات اولیه او افت شدید پلاکت مشهود بود که پس از بررسی‌های ضروری اولیه، با تشخیص ITP سریعاً درمان را شروع کردیم.
پورحسینی تصریح کرد: بیماری ITP جزو اختلالات خودایمن است که در آن آنتی‌بادی‌های ضد پلاکت در بدن فرد شکل می‌گیرد و باعث تخریب پلاکت‌های بیمار می‌گردد. انواع خفیف‌تر بیماری نیاز به درمان ندارد ولی درمان‌های دارویی مختلفی برای افرادی که شدت بیماری در آنها بیشتر است در دسترس است.
پزشک معالج این بیمار در خصوص این بیمار که مبتلا به شدیدترین نوع ITP شده بود، گفت: انواع درمانهای دارویی و نیز تزریق پلاکت در مراحل و زمان‌های مختلف انجام شد که تقریباً هیچ اثری نداشت و پلاکت بیمار در سطح بسیار پایین باقی ماند.
وی اذعان کرد: درمان دیگری که در این بیماری می‌تواند مفید واقع شود عمل جرای طحال‌برداری است که البته عمل جراحی در این بیمار بخاطر پلاکت بسیار پایین پرخطر محسوب می‌شد.
پورحسینی عنوان کرد: دکتر اسماعیل الله‌آبادی فوق‌تخصص جراحی سرطان با قبول ریسک آن و بکار گرفتن تمهیدات و احتیاط های لازم مسؤولیت این جراحی را به عهده گرفت و طحال بیمار را طی یک عمل جراحی حساس خارج کرد که بحمدالله شمارش پلاکتی بیمار بعد از عمل به سرعت بالا آمده و به حد نرمال رسیده است و بعد از گذشت یک ماه بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص گردید.
همسر این بیمار نیز گفت: استان‌های همجوار به علت ریسک بالا از پذیرش بیمار امتناع کردند و واقعا جای افسوس است که همشهریان ما با وجود این پزشکان حاذق و کادر درمان مجرب به استان‌های مجاور مراجعه می‌کنند.
وی افزود: من و همسرم برخود لازم می دانیم کمال تشکر و قدردانی صمیمانه خود را از تیم پزشکی آقایان دکتر سیدمحمدابراهیم پورحسینی، دکتر اسماعیل الله‌آبادی، دکتر علی سرکوهی (متخصص بیهوشی)، دکتر محمود کهنوجی (معاون درمان بیمارستان)، خانم دکتر فاطمه کردستانی (معاون توسعه مدیریت و منابع بیمارستان)، پرستاران مهربان، دلسوز و مجرب و همچنین کلیه کمک پرستاران، خدمات، و منشی‌های بخشهای فوق تخصصی، انکولوژی، اتاق عمل، آی سی یو ۲ و آقای محمدحسینی مدیر سازمان انتقال خون رفسنجان که در بهبودی بیمارمان سهم بسزایی داشتند تشکر و قدردانی نماییم.

برچسب ها:
بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان تشخیص و درمان به موقع موقع پزشکان و کادر درمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :