بارندگی‌های سیل آسا در راه استان کرمان 

  • شناسه خبر: 72809
بارندگی‌های سیل آسا در راه استان کرمان 

مدیرکل هواشناسی استان کرمان از صدور هشدار قرمز برای بارندگی‌های شدید در هفته‌جاری خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان از صدور هشدار قرمز برای بارندگی‌های شدید در هفته‌جاری خبر داد.

به گزارش روراستی، محسن عراقی‌زاده شامگاه یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه جاری در شورای اداری استان اظهار کرد: تا امروز میانگین بارندگی در استان کرمان طی سال زراعی ۶۰ میلی‌متر و بسیار کم است.

وی میزان بارندگی‌های بلندمدت ۳۰ ساله در استان کرمان را ۱۱۸ میلی‌متر ذکر کرد و بیان داشت: ۶۰ میلیمتر کمبود بارش داریم و با بارندگی‌های پیش‌بینی شده برای این هفته هم بعید می‌دانیم به این میانگین برسیم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان افزود : رابر بهترین نقطه برای بارندگی‌ها در سال زراعی جاری با ۹۸ میلی‌متر بارش بوده و گنبکی هم کمترین میزان بارندگی را با ۱۳ میلیمتر داشته است.

عراقی‌زاده یادآور شد: راور هم تنها شهرستانی‌ست که میانگین بارندگی بلندمدت مثبت دارد زیرا بارندگی‌های خوبی داشته است.

وی اظهار داشت: سیستمی که در چند روز آینده به کشور می‌رسد هم جنوبی است و استان کرمان و به‌ویژه جنوب کرمان را هم در بر می‌گیرد و پیش‌بینی مقداری ریزش برف و تگرگ را هم داریم که بارش برف بعید به نظر می‌رسد.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در جنوب استان کرمان سنگین است و بارندگی‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ادامه دارد، بیان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، ۸۰ تا ۹۰ میلیمتر بارندگی در استان داشته باشیم.

وی ابراز داشت: بارندگی‌های استان کرمان از فردا شب آغاز می‌شود و بیشترین بارش‌ها در سه‌شنبه و چهارشنبه است و خروج سامانه از استان تا روز پنجشنبه طول می‌کشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان از اعلان هشدار نارنجی و قرمز برای بارندگی‌های استان طی هفته جاری خبر داد و یادآور شد: هشدار قرمز برای نیمه جنوبی استان هست هرچند سایر نقاط استان هم شاهد بارندگی خواهند بود.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در سخنانی اظهار داشت: مرخصی مدیران در کرمان و شهرستان‌های تابعه استان بر اساس دستور استاندار تا پایان بارندگی‌ها لغو می‌شود.

حمید سالخورده تصریح کرد: طی سه سال گذشته چنین هشدار سطح قرمزی را برای استان کرمان نداشته‌ایم و احتمال جاری شدن روان آب‌ها وجود دارد بنابراین فرمانداران به همراه اعضای ستاد بحران اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و ستاد بحران در شهرستان‌ها برگزار شود.

وی افزود: فرمانداران باید اسکان اضطراری و موقت را مدنظر داشته باشند و مراکز جمعیتی که در مسیر یا امتداد سیلاب‌ها قرار دارد را رصد کنند.

سالخورده با بیان اینکه استاندار کرمان طی دو سال گذشته به‌عنوان مدیر برتر ستاد بحران معرفی شده است، اظهار داشت: در دو سال گذشته حدود ۶۰ کیلومتر سیل‌بند در استان اجرا شده و ۴۰ کیلومتر لایروبی هم در سال گذشته انجام شده است.

وی در پایان سخنان خود خواستار تامین سوخت برای جلوگیری از سرمازدگی بهاره در استان کرمان شد.

برچسب ها:
استان کرمان بارندگی سیل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :