مشکلات دهستان خنامان بررسی شد+ عکس

  • شناسه خبر: 7399
مشکلات دهستان خنامان بررسی شد+ عکس

روز جمعه با هدف جویا شدن مشکلات مردم منطقه خنامان و رفع این مشکلات با هماهنگی دستگاههای مربوطه ، فرماندارویژه رفسنجان، دکترآذین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، و رییس اداره برق، حسنی بخشدارمرکزی ،رییس راه وشهر سازی، رییس اداره منابع طبیعی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، رییس بنیاد مسکن، رییس جهاد کشاورزی و جمعی از خبرنگاران به منطقه خنامان سفر کردند.

روز جمعه با هدف جویا شدن مشکلات مردم منطقه خنامان و رفع این مشکلات با هماهنگی دستگاههای مربوطه ، فرماندارویژه رفسنجان، دکترآذین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، و رییس اداره برق، حسنی بخشدارمرکزی ،رییس راه وشهر سازی، رییس اداره منابع طبیعی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، رییس بنیاد مسکن، رییس جهاد کشاورزی و جمعی از خبرنگاران به منطقه خنامان سفر کردند.
به گزارش خبرنگار روراستی در بدو ورود به منطقه، همگی به زیارت امامزاده شاه چهل تن و شهدای این روستا رفتیم و در گلزار شهدای خنامان مشکل برق امامزاده وگلزار شهدا بررسی شد و فرماندار رفسنجان گفت : برای رفاه حال عموم و زائرین، مشکل برق امامزاده وگلزار شهدا با اعتبار 800 تا 900 میلیون ریال رفع شود.

مسجد
حمید ملانوری افزود : همچنین رفع مشکل راه دسترسی به امام زاده نیز به طول 900متر وعرض 6متر در دستور کار قرار گرفت تا با استفاده از قیر یارانه ای توسط فرمانداری و زیرسازی و آسفالت نیز توسط بخشداری وتعاونی دهیاری ها ومشارکت اوقاف حل شود.

امامزاده
دهیاران واعضای شورای اسلامی روستاها در محل حسینیه ومسجد حضرت ابولفضل به بیان مشکلات روستای خود پرداختند.
عباس معین زاده عضو شورای ارجاسب لایروبی قنوات، تعریض کوچه ها، برق معابر، طرح هادی روستا، اینترنت خانه بهداشت، گاز ونبود پزشک در روستا را از مشکلات ارجاسب برشمرد و این روستا بیش از 58 خانوار در قالب 200 نفر جمعیت دارد. مشکل عمده این روستا این بود که گویا از اجرای پروژه گازرسانی حذف شده است.

بخشدار
علی باقری عضو شورای روستای چاروک نیز گفت : مشکلات این روستا نبود آب آشامیدنی است و اکنون آب هفته ای یکبار در منبعی ذخیره می شود و به صورت جیره ای در اختیار اهالی قرار می گیرد.
وی افزود : نابسامانی طرح های هادی، عدم روشنایی معابر و کوچه ها و نبود گاز در این روستا از دیگر معضلاتی است که مردم این روستا را درگیر کرده است.
آقای خواجه پوردهیارروستای نیز با اشاره با وضوع گلوسالار هم مشکل آب روستا را یکی از دلایل خالی شدن روستا دانست وگفت: لایروبی قنوات وعدم آنتن دهی خطوط تلفن همراه از مشکلات روستای گلوسالار است ضمن اینکه اشتغال جوانان ،مرمت درمانگاه روستا واورژانس جاده ای نیاز اصلی مردم منطقه به شمار می رود.

شهدا
وی افزود: این روستا 58خانوار و157نفر جمعیت دارد.
مختار اسکندری هم در ابتدای بیان مشکلات روستاهای کاخ،12امام وخنامان از عدم حضور رییس آبفار گله مند شد وگفت: این مناطق با 5هزار جمعیت با مشکل آب دسته وپنجه نرم می کنند.
وی تصزیح کرد: برای حفر چاه نیاز به بودجه داریم وسال جاری 80تانکر آب از محل قنات با تانکر آب به خانه ها بردیم واگر مشکل آب حل شود مردم مهاجرت نخواهند کرد.

مسجد
اسکندری خواستار کمک منابع طبیعی وبنیاد مسکن در زمینه ارائه زمین به جوانان روستا ورفع مشکل بی خانمانی آن ها شد وافزود: اگر این کار صورت گیرد 30درصد مشکل جوانان حل می شود.
وی خاطر نشان کرد:منطقه ما مستعد گردشگری است وآثار تاریخی زیادی در آن وجود دارد.
وی در ادامه لایروبی قنوات،لوله کشی قنات، تامین گازوییل،نهاده های کشاورزی و…را دیگر مشکلات روستاها برشمرد.
اسکندری در پایان دکتر جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی را لایق اهدا لوح سپاس دانست وگفت: تامین پزشک و رفع مشکلات بهداشتی درمانی روستا را مدیون تلاش ایشان هستیم.
در ادامه نبود عابر بانک در منطقه،کهنگی منبع آب رییس آباد وخالق آباد،کم آبی روکرد وعلی آباد و…از مشکلاتی بود که توسط شوراهای این روستاها مطرح شد.
در ادامه مسئولان حاضر در جلسه هر کدام به مشکلات مردم پاسخ دادند.
مهندس بمانی رییس جهاد کشاورزی رفسنجان از میانگین بارندگی 5میلی متری در سه ماه اول سال زراعی خبر داد وگفت: این مقدار بسیار اندک است وپاسخگوی کشاورزی نیست.
وی منطقه خنامان را دارای بیشتری سطح زیر کشت زغفران در شهرستان رفسنجان عنوان کرد وافزود: از 14هکتار سطح زیر کشت زعفران در کل شهرستان 3هکتار در این منطقه است.
وی از ارائه تهسیلات در بخش آبیاری تحت فشار به کشاورزان خبر داد.
کیان زاده رییس راه وشهرسازی هم قول مسطح کردن جاده را داد.
همچنین مهندس حسنی رییس اداره برق شهرستان رفسنجان اظهار داشت: کل اعتبار روستایی 206میلیون تومان بوده که 130میلیون آن در منطقه خنامان هزینه شده است.
وی خاطر نشان کرد: برق روستاهای فاقد برق تامین وروشنایی معابر نیز تامین خواهد شد.
حداد زاده رییس بیناد مسکن در ادامه اظهار داشت: روستاهای بالای 50خانوار دارای طرح هادی خواهند بود ودر منطقه خنامان نقشه برداری انجام شده وباید اعتبار آن در نظر گرفته شود.
وی بیان داشت: 19روستا در کل شهرستان نیاز به اعتبار دارند.
مهندس حداد زاده خاطر نشان کرد: هیچ شوراودهیاری حق واگذاری یک متر از اراضی ملی ودولتی را ندارد.
دکتر احمد جمالی زاده هم از تعمیر مرکز بهداشت منطقه تا پایان سال خبر داد وافزود: هفته ای یک بار پزشک به روستاهای ارجاسک،چاروک،روکرد وگلوسالار سر خواهد زد وبیماران را ویزیت می کند.
وی تصریح کرد: تنها منطقه تک شیفته شهرستان که آمبولانس دارد منطقه خنامان است و آمبولانس بیماران را فقط باید به رفسنجان منتقل کند.
وی ادامه داد: ترکیدگی لوله های آب آشامیدنی باعث آلودگی آب می شود که باید حل شود و ومحل دفن زباله های منطقه هم باید مشخص شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود:مشکل غسالخانه هم نیز باید رفع گردد.
مسعود حیدری پور رییس اداره منابع طبیعی رفسنجان نیز اظهار داشت: هفته آینده به همراه دهیاران واعضای شوراها جلسه ای برگزار می کنیم وحریم را کامل مشخص خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: در این منطقه قطب مراتع را ایجاد خواهیم کرد وپروژه نهال کاری با اعتبار یکصد میلیون تومان در این منطقه در نظر داریم که کارهای مقدماتی آن انجام شده است.
واین سفر با بازدید از مزرعه زعفران وپرورش ماهی خانواده محمدی ادامه یافت و با بازدید از مرغداری 40هزار قطعه ای خانواده رضایی زاده در روستای کربلایی رضا وصرف ناهار در منزل این خانواده پایان یافت.

برچسب ها:
دهستان خنامان،روراستی،رفسنجان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :